جبهه دموکراتیک آزادسازی فلسطین با صدور بیانیه ای تجاوز نظامی ترکیه به خاک سوریه را نقض حاکمیت و استقلال سوریه برشمرد  و تاکید کرد این حمله نظامی دخالت آشکار در امور داخلی سوریه و تلاش برای احیای استعمارگری با توسل به زور است.

در این بیانیه تاکید شده است، مشکلاتی که در نتیجه بحران سوریه به وجود آمده است، به خود ملت سوریه و موسسات رسمی آن مربوط می شوند و باید توسط آن ها حل و فصل شود تا بار دیگر سوریه از  نعمت ثبات و امنیت برخوردار شود.

این جبهه کشورهای عربی را به حمایت از سوریه در برابر تجاوزات ترکیه فراخواند و از سازمان ملل خواست به مسئولیت های سیاسی و قانونی و اخلاقی خود برای جلوگیری از تجاوزات ترکیه عمل کند.

"محمد دحلان" یکی از فرماندهان مقاومت فلسطین نیز حمله نظامی ترکیه به خاک سوریه را محکوم کرد و در صفحه فیسبوک خود نوشت: حمله نظامی ترکیه به خاک سوریه را به شدت محکوم می کنیم و معتقدیم این حمله نظامی به دلایل واهی انجام گرفته و بیانگر زیاده خواهی های نظام "رجب طیب اردوغان" برای اشغال بخشی از خاک سوریه است.

وی حمله نظامی ترکیه را حلقه ای از مجموعه تجاوزات مکرر ترکیه علیه سوریه و عراق دانست و آن را به تلاش برای دخالت در امور داخلی این دو کشور و سایر کشورهای عربی مانند مصر متهم کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.