در روز‌های اخیر اینستاگرام یکی از ویژگی‌های این شبکه اجتماعی را که کاربران به آن انتقادات زیادی کرده بودند، حذف کرده است. این ویژگی حذف شده activity tab نام داشت و هر کاربر می‎‌توانست در این قسمت فعالیت‌های دوستان خود در اینستاگرام را مشاهده کند.

اینستاگرام معمولا در نسخه‌های جدید این شبکه اجتماعی ویژگی‌های جدید را به آن اضافه می‌کند و یا قابلیت‌های موجود را ارتقاء می‌دهد، ولی این بار مدیران اینستاگرام تصمیم گرفتند یکی از جنجالی‌ترین و قدیمی‌ترین ویژگی‌های این نرم‌افزار را حذف کنند. این ویژگی جنجالی یا activity tab اولین بار در سال ۲۰۱۱ به اینستاگرام اضافه شد.

اینستاگرام ویژگی activity tab حذف کرد

با استفاده از ویژگی activity tab هر کاربر می‌توانست فعالیت‌های کاربران دنبال کننده خود یا کسانی را که خود دنبال می‌کند، ببیند. از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به پست‌های جدیدی که کاربران دیگر منتشر کرده‌اند و پست‌هایی که توسط آن‌ها لایک شد و دیده شده، اشاره کرد. هرچند ممکن است این ویژگی برای تعداد بسیار زیادی از کاربران، قابلیت آزار دهنده و مهم نباشد، ولی عده‌ای دیگر از کاربران آن را بسیار مزاحم و باعث دخالت دیگران در فعالیت‌های گوناگون خود در اینستاگرام می‌‍‌دانستند. در این میان گروهی نیز ویژگی activity tab را ناقض حریم شخصی کاربران عنوان می‌کردند.

آن زمان که اینستاگرام activity tab را به این شبکه اجتماعی اضافه کرد هدف از طراحی آن شناخت بیشتر دوستان و دنبال کننده هر کاربر عنوان کرد و گفت می‌خواد با ایت قابلیت رابطه‌ای صمیمانه‌تر بین کاربران برقرار کند. البته تا حدودی نیز ویژگی علایق هرکاربر در اینستاگرام را نشان می‌دهد، ولی به نظر می‌رسد امروزه کاربران دیگر دوست ندارند افراد دیگر از فعالیت‌های آن‌ها در اینستاگرام آگاه شوند.

حذف ویژگی جنجالی اینستاگرام

با حذف این قسمت اینستاگرام هر کاربر را تنها روی فعالیت‌های خود متمرکز کرده و از ایجاد آشفتگی ذهنی جلوگیری می‌کند. با توجه به تاثیرات روانی اینستاگرام بر روی کاربران خود به ویژه روی نوجوانان، دست‌اندرکاران این نرم‌افزار به دنبال ایجاد محیط ایمن برای همه هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.