سرهنگ جلیل زبیدی روز سه شنبه اظهار داشت: زائران پیش از مراجعه به مرزهای استان از همراه داشتن مدارک شناسایی از جمله گذرنامه خود اطمینان حاصل کنند و در طول مسیر از پذیرش غذاهای نذری از افراد یا خودروهای سیار پرهیز کرده و از مراکز ثابت استفاده کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان اداکه داد: با توجه به حجم بالای خودروهای زائران حسینی در مسیرهای مرزی و احتمال وقوع ترافیک سنگین و کندی تردد خودروها در مسیرهای تعیین شده، انتظار می رود زائران از وسایل نقلیه عمومی استفاده کرده و ضمن رعایت صبر و حوصله از انجام هرگونه رفتاری که باعث ایجاد تنش یا درگیری شود پرهیز کنند.

وی بیان کرد: همچنین با توجه به اختصاص پارکینگ دارای نگهبان در ۲ مرز شلمچه و چذابه از پارک کردن یا رها کردن خودسرانه وسایل نقلیه در نقاط دیگر خودداری شود.

سرهنگ زبیدی گفت: زائران در مسیرهای منتهی به حرم مطهر در صورت برخورد با اشیاء و یا افراد مشکوک به سرعت مراتب را به ماموران انتظامی مستقر در آن منطقه اطلاع دهند.

وی اظهار داشت: انتظار می رود زائران با توجه به شلوغی جمعیت در مراسم اربعین حسینی از حمل و جابجایی اشیای قیمتی و با ارزش ازجمله زیورآلات طلا در این سفر معنوی خودداری کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان گفت:همچنین زائران پیش از اعزام به سفر زیارتی، تلفن های ضروری به ویژه مسئولان کاروان را برای سهولت در دسترسی در مواقع اضطراری همراه داشته باشند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.