حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام ۱۵ مهرماه در اجتماع مردم شهرستان لردگان در مصلای امام خمینی این شهر با اشاره به حوادث اخیر در لردگان گفت: آن چه ما این روزها در این شهرستان با آن مواجه بودیم واقعا مسئله مهم، درد آور و نگران کننده‌ای بود.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به گرفتاری که این مردم با آن مواجه شدند، گفت: زمانی‌که مردم با بلایی مواجه شوند طبیعی است که نگران کننده است و حادثه، حادثه‌ی تلخی است.

وی درمان را اولویت اصلی در مسئله چنارمحمودی دانست و گفت: اولویت اول در چنین شرایطی این است که همه متمرکز بشوند این گرفتاری را محدود کنند و همه باید روی راه درمان این بلیه و کم کردن ضایعات این حادثه متمرکز شوند.

امام جمعه شهرکرد تاکیدکرد: مسئولین ما تمام تلاششان را به این موضوع به کار گیرند و خانواده بهداشت و درمان با تمام وجود متمرکز بشوند تا این بلیه که درمان‌پذیر هم هست، درمان  شود، می‌توان از گسترش آن جلوگیری کرد و نباید اجازه داد سرخوردگی برای مردم خوب، جوانان عزیز و خانواده‌ها به وجود بیاید و باید روحیه و نشاط داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اولویت‌بندی در خصوص این حادثه مهم است، تصریح کرد: این که در این حادثه چه کسی مقصر بوده، مسئله بعدی است که باید به آن توجه کرد و راه‌های ویژه خودش را دنبال کند.

امام جمعه شهرکرد تاکیدکرد: اولویت اول مسئله درمان و رسیدگی به مشکلات بوده و سپس رسیدگی به علت‌ها که درد آور و نگران کننده است.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای موج‌سواری بر روی این حادثه، گفت: دشمن بر روی این مسئله داخلی که به هر دلیلی به وجود آمده موج‌سواری کرده و می‌خواهد از این بلیه داخلی و عارضه داخلی استفاده و فتنه ایجاد کند.

حجت‌الاسلام نکونام با بیان اینکه منظور از فتنه یعنی ورود دشمن، تصریح کرد: دشمن است که می‌آید و شعارهای ساختارشکن را می‌دهد، دشمن است که می آید ورود پیدا می‌کند و قرآن آتش زده و به بیت‌المال خسارت وارد می‌کند.

وی با اشاره به این که دشمن از هر فرصت و حادثه‌ای برای ضربه زدن به انقلاب استفاده می‌کند، گفت: نکته اساسی و کلیدی این است که دشمن معمولا از حوادث می‌خواهد استفاده کند و اگر در حوادث اخیر لردگان سخن از فتنه دشمن بود فتنه، فتنه نه از جهت این که ابتلاء و حادثه به دست دشمن وجود آمد، بلکه فتنه از این جهت که دشمن میدان‌دار نشود و اجازه میدان‌داری به دشمن داده نشود.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: ایران اسلامی یک جبهه متحد از همه اقوام است، همه ایرانی و مسلمان هستند و تفرقه در بین آن‌ها جایی ندارد اما دشمن می‌خواهد یک عارضه را تبدیل کند به یک مسئله قومیتی و شکاف انداختن بین مردم و موج‌سواری و لطمه وارد کردن به یک جمع خوب و مومن متدین که یقین دارم شما این اجازه را ندادید.

وی تاکید کرد: مردم خوبی که در این بلیه گرفتار شدند به شدت نیازمند محبت، همدلی و همراهی هستند تا احساس نکنند که این بلیه به انزوای آن‌ها منجر شود بلکه این تنها یک عارضه درمان‌پذیر است.

امام جمعه شهرکرد اضافه کرد: تقاضای جدی‌ام از همه مسئولین این است که علت‌ها را دنبال و مقصران را شناسایی کنند و هر کسی در هر جایگاهی و به هر شکلی کوتاهی کرده، آن‌ها را شناسایی و برخورد کنند.

وی خاطرنشان کرد: تقاضای من از خانواده بهداشت و درمان کشور این است که تمامی امکانات را در این منطقه متمرکز کنند تا درمان کامل، عالمانه و محققانه صورت بگیرد و امید مردم خوب چنارمحمودی که گرفتار این بلیه شده اند بیشتر شود تا به زودی شاهد رفع این بلیه باشیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.