حجت الاسلام و المسلمین موحدی راد، دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان  از دستگیری یک پزشک خبر داد و گفت: در پی شکایت معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از طبابت پزشکی در مطبی فاقد مجوز، این مطب توسط اداره تعزیرات پلمب شده بود که پزشک دوباره اقدام به فک پلمب می‌کند.

وی ادامه داد: امروز طی دستوری معاون دادستان به همراه قاضی ویژه و تیمی از پزشکی قانونی استان سیستان و بلوچستان و آگاهی به محل رفته و در بازرسی از مطب مشخص شد، موارد بهداشتی رعایت نشده و مقادیری داروی غیرمجاز و سقط جنین نیز کشف شد.

حجت الاسلام و المسلمین موحدی راد افزود: این مطب غیرمجاز و فاقد مجوز امروز پلمب شد و پزشک نیز که ۶۰ سال دارد در حال حاضر بازداشت است.

دادستان مرکز استان سیستان و بلوچستان همچنین از طرح شکایت دو خانواده در این رابطه خبر داد و گفت: یک پسر ۷ ساله و جوان ۲۷ ساله که به دلیل سرماخوردگی به این مطب مراجعه کرده بودند در اثر تزریق سرم فوت کردند که این موضوع در حال بررسی است، همچنین پدر یکی از اولیای دم مدعی شده است که روز گذشته در مراسم ترحیم دو خانواده‌ شرکت داشته که آن‌ها نیز فرزندانشان در همین مطب تحت درمان قرار داشتند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این پزشک آمپول‌هایی که در مطب برای بیماری سرماخوردگی از طریق سرم به افراد تزریق می‌کرده، داروهای بیمارستانی بوده که برای جلوگیری از شوک و تنگی نفس بیمار، حتما باید در بیمارستان تزریق شود.

حجت الاسلام و المسلمین موحدی راد خاطرنشان کرد که تحقیقات تکمیلی در حال انجام است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.