فرهاد مجیدی سرمربی اسبق تیم فوتبال استقلال تهران که در چند ماه پیش هدایت تیم امید را به دست گرفته بود با انتشار پیامی به صورت رسمی اعلام کرد که از این سمت کناره گیری کرده است.

مجیدی پس از چند اردوی تدارکاتی در تهران ماه گذشته به همراه تیم امید به ازبکستان رفت و در دو مسابقه تدارکاتی در تاشکند به همراه شاگردانش شکست خورد. شکست مجیدی در دو مسابقه که تنها برای محک شاگردان او برنامه ریزی شده بود با انتقادهای فرااوین رو به رو شد و شنیده می‌شد که کمیته فنی قصد برکنار مجیدی را دارد.

مجیدی در اظهارنظری اعلام کرد که به عنوان سرمربی حق دخالت هیچ فردی را نمی‌دهد و افراد حاضر در کمیته فنی قصد داشته‌اند که نفرات دعوت شده به اردو هم با آنها هماهنگ شود. سرمربی جوان که در جلسه روز گذشته کمیته فنی برای بررسی شرایط تیم امید در آستانه آغاز مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا و انتخابی المپیک ۲۰۲۰ شرکت نکرده بود دقایقی قبل با ذکر مجدد دخالت افرادی در امور مربوط به وی به صورت رسمی از سمت خود کناره گیری کرد:

1211

مجیدی در حالی از هدایت تیم امید کنار رفت که در دی ماه مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ ساله‌های آسیا آغاز خواهد شد و با فرا رسیدن فیفا دی قرار بود از ۱۴ مهرماه دور جدید تمرینات تیم امید در تهران برگزار شود. در این مدت مجیدی از حضور دستیار خارجی ناامید شد و قرار بود امید نمازی به عنوان دستیار در تیم امید فعالیت کند که وضعیت وی نامشخص است. سرمربی جوان حتی با لغو برگزاری بازی‌های خارج از کشور هم موافقت کرد و قرار بود شرایط تیم امید در ماه‌های منتهی به مسابقات سرنوشت ساز برای شکست طلسم صعود به المپیک هموار شود که در نهایت تیم امید را ترک کرد.

حال باید منتظر ماند و دید کدام یک از اعضای کمیته فنی که طی روزهای اخیر پاسخگوی سوالات خبرنگاران نبوده‌اند برای خداحافظی زودهنگام مجیدی تنها پس از چند اردوی تدارکاتی و بدون حضور در بازی رسمی توضیحی خواهند داشت یا خیر؛ اگرچه بررسی شرایط بازیکنان این رده و معرفی سرمربی جدید باید هرچه سریعتر صورت بگیرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.