احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ابلاغ سیاست‌های نظام قانونگذاری از سوی مقام معظم رهبری، اظهار داشت: در جلسه اخیر هیئت رئیسه درباره سیاست‌های ابلاغی بحث و تبادل نظر شد و رئیس مجلس نیز ماموریت‌های لازم را برای اجرای این سیاست‌ها به کمیسیون مربوطه ابلاغ کرده است.

وی با بیان اینکه اجرایی شدن سیاست‌های نظام تقنینی نیازمند به تغییر در بخش‌هایی از آئین‌نامه داخلی پارلمان است، افزود:، بنابراین در همین راستا کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی اقداماتی را آغاز کرده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه بخشی دیگر از روند اجرای سیاست‌های ابلاغی نظام تقنینی بر عهده فراکسیون‌های سیاسی مجلس است، ادامه داد: در همین باره با عارف رئیس فراکسیون امید و کاظم جلالی رئیس فراکسیون مستقلان ولایی و مرکز پژوهش‌های مجلس مذاکراتی صورت گرفته و مقرر شد تا هماهنگی‌هایی بین همه بخش‌ها صورت گیرد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس یادآور شد: فراکسیون نمایندگانی ولایی مجلس نیز در بیانیه‌ای از این اقدام استقبال و آمادگی خود برای اجرای سیاست‌های نظام تقنینی را اعلام کرد. به زودی  جلسه مشترکی بین سران سه قوه و با حضور آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان برگزار می‌شود تا موانع پیش رو در اجرای سیاست‌های کلی نظام قانونگذاری بررسی و برطرف شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.