سرهنگ "مهدی قاسمی" در این خصوص اظهار داشت: از مهرماه سال‌جاری، با هدف صرفه‌جویی در مصرف کاغذ، سرعت در انجام کار، سهولت در دسترسی، قبوض خدمات شهری حذف ، و مشترکین می‌بایست جهت اطلاع از هزینه قبوض و پرداخت آنها از روش‌های جایگزین استفاده نمایند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر ادامه داد: یکی از شیوه‌های پرداخت قبوض با استفاده از همراه‌بانک بوده که تقریباً همه بانک‌ها در نرم‌افزار یا اپلیکیشن همراه‌بانک خود، سرویس پرداخت قبوض را به مشتریان خود ارائه می‌کنند.

وی برای استفاده ایمن کاربران از خدمات در بستر همراه بانک، توصیه کرد : حتماً نسخه متناسب با تلفن‌همراه خود را از سایت اصلی و معتبر بانک مربوطه دانلود و جهت فعال‌سازی ارائه سرویس‌های مورد نیاز به شعبه بانک مربوطه مراجعه نمایند.

قاسمی بیان کرد: با توجه به اینکه روش‌دیگر پرداخت قبوض، پرداخت اینترنتی با استفاده از سایت بانک‌ها و درگاه‌های اینترنتی متصل به آنهاست، در این خصوص نیز توصیه می‌شود شهروندان در هنگام مراجعه به سایت موردنظر خود، حتماً از صحیح بودن آدرس اینترنتی بانک مطمئن شوند.  

وی عنوان کرد: هنگامی که کد شناسه پرداخت و شناسه قبض را در قسمت تعیین شده در سایت وارد کردند، دقت نمایند اطلاعات قبض و مبلغ آن که به‌نمایش در‌می‌آید با مشخصات در اختیارشان مطابقت داشته باشد و در صورت مغایرت یا عدم‌نمایش اطلاعات، از ادامه دادن به عملیات پرداخت، خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر تصریح کرد: در هنگام اتصال به درگاه پرداخت اینترنتی و قبل از اتمام مراحل نهایی پرداخت، به مواردی که در خصوص اطمینان یافتن از اصالت و غیرجعلی بودن درگاه‌ اینترنتی بانکی لازم هست توجه داشته باشند، دقت نمایند.

وی یادآور شد: پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند مشکلات و شکایات خود را در خصوص این‌گونه مؤسسات از طریق مراجع قضایی طرح شکایت کنند تا توسط پلیس فتا موضوع رسیدگی شود و یا با استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی و یا Cyberpolice@ در کلیه شبکه‌های اجتماعی داخلی با ما در ارتباط باشند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.