غلامحسین اسماعیلی در یازدهمین نشست خبری خود با خبرنگاران با بیان اینکه در قوه قضاییه قوانین و مقررات ابزار اصلی تحقق و اجرای عدالت است، گفت: برای اجرای عدالت نیازمند قانون خوب و مجری شایسته و قاضی عادل و فرهیخته هستیم.

وی افزود: در دوره جدید قوه قضاییه در جهت تامین و اصلاح قوانین و مقررات مورد نیاز یکی از معاونت های فعال قوه قضاییه معاونت حقوقی قوه بوده که این معاونت در پنج ماه اخیر با بسیج همه امکانات و بهره‌گیری از چهره های فرهیخته علمی پانزده لایحه دستور العمل و آیین نامه مورد نیاز را تدوین کرده است. دستور العمل هایی تصویب شده است که از جمله آن می توان به لایحه ثبت شرکت های غیر تجاری و نحوه اداره و بهره برداری از آپارتمان ها است.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: همچنین پانزده دستور العمل و لایحه دیگر هم از سوی معاونت حقوقی تدوین و مراحل تصویب در قوه قضاییه را سپری می کند.

اسماعیلی به برنامه های سفر استانی رییس قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: در شش ماهه اول امسال تا به امروز ۹سفر استانی انجام شده و در پایان این هفته هم دهمین سفر به استان هرمزگان انجام خواهد شد. این سفرها عملیاتی و کاربردی تعریف شده است.

سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: در سفر به استان مرکزی به مشکلات هپکو و در سفر زنجان به مشکلات رسیدگی شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.