به گزارش خبرگزاری یمنی "سبا"، منصور هادی این سخنان را در دیدار با «کریستوف هینزل» سفیر آمریکا در یمن مطرح کرد، نسبت به آنچه "طمع ایران در یمن" خواند، هشدار داد و گفت: تهران از طریق عواملش در تلاش است تا اهداف خود را در یمن دنبال کند.

وی مدعی شد که "خطر ایران" در یمن و منطقه و حمل و نقل دریایی در حال افزایش است.

رئیس جمهوری مستعفی یمن از حمایت های واشنگتن نیز تشکر کرد.

منصور هادی که مورد حمایت عربستان سعودی قرار دارد، در حالی این سخنان را مطرح کرد که دو روز پیش انصارالله یمن، اعلام کرد که عملیات بزرگی را در نجران عربستان انجام داده که طی آن صدها نیروهای مزدور در این ائتلاف کشته شدند یا به اسارت درآمدند.

جنبش انصارالله یمن ۲۳ شهریور ماه در واکنش به تجاوز نظامی سعودی و محاصره یمن و ادامه حملات هوایی سعودی به مناطق مختلف یمن، پالایشگاه های «بقیق» و «خریص» در شرق عربستان را هدف حملات پهپادی قرار داد که در نتیجه آن ۵۰ درصد تولید عربستان کاهش و صادرات نفت این کشور به طور موقت مختل شد.

پس از این حمله عربستان در حالی انگشت اتهام به سمت ایران نشانه رفت که جنبش انصارالله یمن با پذیرش مسئولیت این حملات در واکنش به آن اعلام کرد در پاسخ به تجاوز نظامی سعودی به یمن، تاسیسات نفتی  عربستان را هدف حملات پهپادی قرار داده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هم ضمن رد اتهام‌زنی های بی اساس مبنی بر نقش داشتن ایران در انجام حملات به تاسیسات نفتی آرامکو تاکید کرد: اگر تهدیدی علیه ایران مطرح شود، با همان قاطعیتی که به تجاوز اندک پهپاد آمریکایی پاسخ دادیم، جواب خواهیم داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.