جوان ۲۵ ساله‌ای که زمان عمل جراحی دیسک کمر در اتاق عمل بیمارستان شهید مدنی کرج به خون نیاز پیدا کرد با تزریق خون اشتباه بدن وی واکنش نشان داد و تزریق خون قطع و بیمار پس از اتمام جراحی به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شد.

منصور آذریان، مدیر بیمارستان شهید مدنی کرج در گفتگو با خبرنگار فارس در البرز در رابطه با تزریق خون اشتباه به این بیمار حین جراحی اذعان کرد: آزمایشگاه گروه خونی بیمار را اشتباه اعلام کرده بود به همین دلیل این اتفاق رخ داد.

مدیر بیمارستان شهید مدنی کرج ادامه داد: گروه خونی بیمار به اشتباه A منفی اعلام شده در صورتی که O منفی بوده و بر همین اساس پرسنل اتاق عمل این گروه خونی را تقاضا می‌کنند، اما حین عمل و تزریق متوجه واکنش بیمار می‌شوند و بلافاصله ادامه تزریق متوقف شده و اقدامات درمانی لازم انجام می‌شود.

آذریان بیان کرد: بیمار بلافاصله پس از عمل به بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان منتقل شد و اکنون پس از چند روز حال عمومی وی بهبود یافته و امروز به بخش عادی بیمارستان منتقل شد و در حال حاضر مشکلی ندارد.

وی در مورد خطای صورت گرفته تصریح کرد: این یک خطای پزشکی است که در هر بیمارستانی حتی در آمریکا نیز ممکن است اتفاق بیفتد و به دلیل اینکه آزمایشگاه مربوطه تحت نظر ما نیست و از سال ۹۵ به یک شرکت ترکیه‌ای واگذار شده است، شرکت باید پاسخگو باشد، اما برخورد با خاطی از سوی ما نیز صورت می‌گیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.