آیت الله سید محمد سعیدی امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس با اشاره به سالگرد دفاع مقدس و روز معنویت در این هفته گفت: قرآن کریم در خصوص معنویت آیات مهمی دارد؛ رهبر انقلاب نیز در بیانیه گام دوم انقلاب به این مساله اشاره دارد.

امام جمعه قم افزود: یکی از مهمترین ویژگی های رزمندگان اسلام، معنویت بود؛ عنصری که نقش مهمی در پیروزی رزمندگان اسلام داشت و امروز نیز جوانان ما باید مراقب و حافظ معنویت باشند.

وی تصریح کرد: در این هفته باید از رشادت جوانان و رزمندگان مان علیه استکبار یاد کرد؛ دشمنان با تایید و تجهیز مزدور بعثی، دو کشور مسلمان را دچار یک جنگ ناخواسته کردند؛ چه زیرساخت ها و جوانانی در این سالها از بین رفتند، ولی خدارا شاکریم که نصرت را از آن ما کرد و طناب دار را برگردن صدام انداخت و صفا بین دو ملت ایران و عراق بازگشت و روز به روز این همدلی افزایش می یابد.

خطیب جمعه قم یادآورشد: امروز همان دشمنان اسلام بساط فتنه خود را به سمت مردم مظلوم یمن کشیده اند؛ آیا با چنین دشمنانی می توان کنار آمد و مذاکره کرد؟ هر جا که دل به بیگانگان بسته شد جز خواری و ذلت چیزی عاید آنها نشد.

وی یادآور شد: در روزهای اخیر کار اشتباهی از سوی مسئولان برخی از شهرها رخ داد که مورد اعتراض مردم و واکنش رهبر انقلاب قرار گرفت؛ رهبری فرموند که همه ما وظیفه داریم نام های نورانی شهدا را تکریم کنیم؛ همچنین فرمودند که افتخاری بر کوی و برزن ها است که نام شهید بر فراز آنها بدرخشد.

آیت  الله سعیدی گفت: شهر مقدس قم که حرم اهل بیت(ع) و محل حوزه علمیه قوی قم و محل حضور مراجع انقلاب و مرکز انقلاب اسلامی است، هرگز شایسته این تابلوهای تبلیغاتی در ورودی ها و درون قم و ظاهر این شهر نیست و مسئولان باید این وضع را متناسب با این شهر مقدس ساماندهی کنند.

وی اظهارکرد: همانگونه که پوشش برخی از ساکنان قم زیبنده این شهر نیست؛ اگر همه مردم دل به شفاعت حضرت بسته ایم باید حریم و حرمت این بانوی بزرگوار را نگه داریم.

امام جمعه قم با اشاره به مذاکره سه تن از سران اروپا با رئیس جمهوری اسلامی و زمینه سازی ملاقات با ترامپ گفت: رئیس جمهور ما دست رد به سینه آنها زد و مواضع مستحکمی  علیه آمریکا اعلام کرد؛ این کشورها همیشه ایران را به عنوان یک طمعه نگاه می کردند و دست از استعمارگری برنداشتند.

آیت الله سعیدی گفت: ایران در جنگ جهانی در عین بی طرفی بیشترین آسیب را دید و بیش از نیمی از مردم ما قربانی این حوادث شد و ۱۰ میلیون نفر از ما از گرسنگی مردند؛ دشمنان از جمله انگلیس از انتشار این اسناد خودداری می کنند.

خطیب جمعه قم با ذکر این مطلب که در جنگ تحمیلی این کشورهای اروپایی از هیچ کمکی به صدام خودداری نکردند، تصریح کرد: صدام عددی نبود ولی این حکام اروپایی و ارتجاعی بودند که به صدام کمک کردند و امروز سعی می کنند که نقش میانجی را ایفا کنند و همه این تلاش های مزدورانه برای رای آوردن مجدد ترامپ در آمریکا است.

وی گفت: مقام معظم رهبری در ابتدای درس خارج فقه امسال خود فرمودند که هیچ گونه مذاکره در هیچ سطحی با آمریکا اتفاق نخواهد افتاد؛ ایشان فرمودند که همه باید توجه کنند که هدف آمریکایی ها از مطرح کردند موضوع مذاکره یک ترفند است و در دیدار اعضای خبرگان رهبری نیز در خصوص اروپایی ها فرمودند که این ها نمی شود مطلقا اعتماد کرد زیرا آنها به تحریم های ظالمانه آمریکا پایبند بودند.

آیت الله سعیدی تصریح کرد: ما نیز با تقدیر از مواضع غیرتمندانه برخی از مسئولان نظام از آنها می خواهیم که دل به غربیان نبندند و گوش به فرمان مقام معظم رهبری در همه امور باشند.

خطیب جمعه قم در خطبه اول نیز با اشاره به آیات مرتبط به بدعهدی کفار در سوره توبه گفت: خداوند در قرآن بیان می کند که اگر کفاری که شما مسلمانان با آنها پیمان بستید و آنها نیز با قسم خود این پیمان را محکم کرده اند، پیمان خود را گسستند باید با سران آنها بجنگید، باشد که دست از کفر بردارند.

وی افزود: خداوند در این آیه می فرمایند که یکی از برنامه های بی منطق زشت و پیچیده کافران، عیب جویی و طعنه زدن در دین و ارزش های دینی است؛ این کار کفار، یک حمله و تهاجم فرهنگی محسوب می شود و از نظر فقهی این مهاجمان محکوم به قتل هستند.

آیت الله سعیدی تصریح کرد: عنوان ائمه کفر شامل هر کسی است که علیه کفار پرچم ظلم را بلند کند؛ پس اشخاصی چون سامری در قوم حضرت موسی و اصحاب جمل که پیمان خود را شکستند، شامل همین آیه می شوند.

وی در پایان گفت: هر کس علم مخالفت با ولی فقیه را بردارد و پرچم فساد بردارد، به مثابه ائمه کفر است و نظام باید با او برخورد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.