بنا بر گزارش روزنامه لس‌آنجلس تایمز و نیویورک تایمز، دونالد ترامپ روز پنج‌شنبه به کارمندان دفتر آمریکا در سازمان ملل ماموریت داده کسی که محتوای مکالمه تلفنی او با رئیس جمهوری اوکراین را منتشر کرده پیدا کنند.

ترامپ ضمن سرزنش نیروهای اطلاعاتی همچنین مشاوران کاخ سفید به دلیل نقش آنها در درز خبر این مکالمه، گفته است که می‌خواهد بداند چه کسی این کار را انجام داده چراکه این کار نوعی «جاسوسی» و «خیانت» است.

رئیس جمهور آمریکا که این سخنان را در جلسه‌ای خصوصی با مقامات دیپلماتیک ایالات متحده در نیویورک به زبان آورده، با اشاره به فرد افشاکننده گفته است: «اساسا این شخص هرگز این گزارش را ندیده است، هرگز شاهد این تماس نبوده است. او فقط چیزی شنیده، کار او نوعی جاسوسی است.»

ترامپ در ادامه گفته است: «می‌دانید ما در گذشته چگونه با چنین اقداماتی برخورد می‌کردیم؟ ما به شیوه‌ای متفاوت از آنچه امروز می‌بینید با خیانت و جاسوسی رفتار می‌کردیم.»

یکی از حاضران در این جلسه، اظهارات ترامپ را ضبط کرده و در اختیار رسانه‌ها گذاشته است.

عصبانیت ترامپ از ماجرای افشای تماس تلفنی او با رئیس جمهوری اوکراین در حالی بالا گرفته که تلاش‌ها برای استیضاح او از سوی دموکرات‌ها به رهبری نانسی پلوسی جدی‌تر از قبل در حال پیگری است.

از سوی دیگر دونالد ترامپ با متهم کردن دموکرات‌ها به نابودی حزب جمهوری‌خواه از آنها خواسته برای دفاع از حزب خود مقابل دموکرات‌ها بایستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.