وزیر امور خارجه آلمان امروز چهارشنبه گفت: تنش های فزآینده در هفته ها و ماه های اخیر موجب شده که نگرانی ها در مورد وقوع درگیری ناخواسته به دلیل وقایع غیرقابل پیش بینی همواره وجود داشته باشد.

«هایکو ماس» در گفت وگو با برنامه «مجله روز» شبکه اول تلویزیون آلمان تاکید کرد: هیچ کس در منطقه علاقه ای به جنگ ندارد، از این رو آلمان به همراه شرکای برجامی، همواره با ایران در گفت وگو خواهد ماند.

به گفته ماس تداوم برجام از آن رو بسیار مهم است که ایران طبق آن خود را متعهد می داند که به سمت تولید سلاح هسته ای نرود و این خواسته اتحادیه اروپا نیز هست.

وزیر امور خارجه آلمان افزود: می خواهیم برجام را حفظ کنیم به همین دلیل دولت آلمان اهمیت خاصی برای گفت وگوی مداوم با ایران قائل است.

این در حالی است که «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان که به همراه دیگر رهبران جهان برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می‌برد، روز سه شنبه دوم مهر پس از دیدار با روسای جمهوری ایران و آمریکا گفت کشورش از گفت و گو میان ایران و آمریکا استقبال می‌کند.

وی که در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل سخن می‌گفت، توضیح داد: «از گفت و گو میان ایران و آمریکا استقبال می‌کنم؛ اما این که همه تحریم‌ها اول برداشته شوند و بعد گفت و گو صورت بگیرد، عملی نیست. فکر می‌کنم که این واقع بینانه نیست.»

روز گذشته همچنین «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه پس از دیدار با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران گفت که شرایط برای گفت‌وگو میان سران آمریکا و ایران ایجاد شده است.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.