منصور بیجار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: حادثه خروج قطار مسافربری زاهدان- تهران از ریل ساعت ۱۶:۲۰ امروز در محدوده ۱۰۰ کیلومتری محور زاهدان- کرمان و فاصله دو کیلومتری ایستگاه «شورو» رخ داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ۲۵۰ مسافر در واگن‌های قطار حضور داشته‌اند، افزود: در این حادثه پنج واگن قطار از ریل خارج شده و در ادامه سه واگن واژگون شده که منجر به زخمی شدن ۳۵ نفر و جان باختن تعداد دیگری از مسافران شده است.

وی با اشاره به اینکه علت وقوع حادثه در دست بررسی است، گفت: ستاد مدیریت بحران استان با مدیریت استاندار از همان لحظات ابتدایی وقوع حادثه در استانداری تشکیل شده و رصد و مدیریت لحظه به لحظه صحنه حادثه را بر عهده دارد و در همین راستا مدیرکل دفتر مدیریت بحران، فرماندار زاهدان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی زاهدان، مدیرکل راه‌آهن و فرماندهان انتظامی و سپاه استان نیز جهت مدیریت میدانی در محل حادثه حضور دارند.

بیجار اضافه کرد: تیم اورژانس زاهدان از لحظات ابتدایی وقوع حادثه با ۱۰ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در محل حادثه حضور یافته‌ و در حال ارائه خدمات درمانی به آسیب‌دیدگان هستند و در حال حاضر نیز ۲ دستگاه خوروی آتش نشانی، یک فروند بالگرد و ۳ دستگاه جرثقیل جهت مدیریت بحران در محل حادثه خدمت‌رسانی می‌کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اعزام چهار تیم کامل امداد و نجات جمعیت هلال احمر در محل حادثه، اظهار داشت: همه مجروحان حادثه جهت دریافت خدمات درمانی به زاهدان منتقل شده‌اند و سایر مسافران نیز توسط ۱۰ دستگاه اتوبوس در حال انتقال به شهر هستند.

وی تاکید کرد: با توجه به تاریگی شب توصیه می‌شود هم‌استانی‌های گرامی از مراجعه به محل حادثه خودداری کنند تا علاوه بر جلوگیری از مخاطرات احتمالی، از کند شدن روند امدادرسانی پیشگیری شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.