سرهنگ "علی عزیز خانی" رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت گفت: مردی با در دست داشتن پرونده ای که از دادسرا به پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت برای بررسی های تخصصی ارجاع شده بود، مراجعه و عنوان داشت طریق سایت های فروش اینترنتی قصد فروش مقدار طلا را داشتم. پس درج آن در سایت های فروش، خانمی با من تماس گرفته و گفت که حاضر به خرید طلاها می باشد و پس از توافق بر سر قیمت طلاها، قرار شد که مبلغ طلاها را به حسابی که اعلام کردم واریز کند و سپس من طلاها را از طریق پیکی که وی به محل سکونتم اعزام خواهد کرد، به دستش برسانم.

شاکی ادامه داد: پس از مدتی همان خانم تماس و اظهار کرد که مبلغ طلاها را واریز کرده است و تصویر قبض واریزی آن را به گوشی ام ارسال کرد و پس از گذشت مدت زمان اندکی پیکی به در خانه‌ام مراجعه و طلاها را به وی تحویل دادم ولی پیامی مبنی بر واریزی مبلغ مورد ادعا دریافت کردم که پس از مراجعه به بانک متوجه شدم مبلغی به حسابم واریز نشده است.

سرهنگ عزیز خانی با اشاره به اینکه پرونده مشابه دیگری به این پایگاه ارجاع شد، اظهار داشت: در تحقیقات پلیسی مشخص شد که متهمان هر ۲ پرونده یکسان می باشد و برای جلوگیری از ورود خسارت بیشتر تیمی از کارآگاهان تخصصی مسئولیت پرونده را بر عهده گرفتند.

این مقام انتظامی با اشاره به این که در پایش های اطلاعاتی به دست آمد که شماره تلفن همراه فردی که با مال باختگان تماس گرفته متعلق به یکی از اتباع خارجی است، ادامه داد: تحقیقات پلیسی وارد گام بعدی شد و کارآگاهان به دست آورد که خط تلفن همراه در اختیار خانمی در منطقه تهران پارس است.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت عنوان کرد: مخفیگاه متهم در منطقه تهران پارس شناسایی و به دنبال آن دستور دستگیری متهم و بازرسی از مخفیگاه وی اخذ شد.

وی با اشاره به اینکه اولین متهم پرونده با هماهنگی مقام قضائی دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد، ادامه داد: متهم در ابتدا منکر هرگونه جرم ارتکابی بود ولی با کشف تصویر قبض واریزی جعلی در گوشی همراهش بناچار لب به اعتراف گشود و اظهار داشت: با همکاری همسرم طعمه های خود را در سایت های فروش شناسایی می کردیم و پس از معامله صوری، قبض واریزی جعلی به گوشی همراه مال باختگان ارسال و بدین ترتیب کلاهبرداری می کردیم.

سرهنگ عزیز خانی در انتها با اشاره به اینکه متهم دیگر پرونده نیز در عملیات پلیسی دستگیر و تحت تحقیقات پلیسی قرار گرفت، خاطر نشان کرد: تا کنون ۱۲ تن از مال باختگان شناسایی شده اند.

بنا به گفته سرهنگ عزیز خانی کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را ۸۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.