«عبدالله دوم» پادشاه اردن روز سه‌شنبه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که شاهد بزرگترین میزان آوارگی پس از جنگ جهانی دوم هستیم و باید در پایان دادن بحران‌ها سهم داشته و به آوارگان و کسانی که از آنها میزبانی می‌کنند کمک شود.

پادشاه اردن در ادامه گفت که باید همگی با گروه‌های افراطی مقابله کرده و به صورت جدی به مقابله با آنها پرداخته شود.

وی تاکید کرد در صورتی که توافقی میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها حاصل نشود ثبات در منطقه حاصل نخواهد شد و ادامه اشغالگری اسرائیلی تا به امروز فاجعه اخلاقی جهانی به شمار می‌آید.

عبدالله دوم اضافه کرد: عدالت جهانی باید شامل ملت فلسطین شود و اشغالگران نمی‌توانند تاریخ ملت فلسطین و آرزوهایش را نابود کنند و ملت فلسطین سزاوار آن است که به حقوق کامل خود دست پیدا کند.

پادشاه اردن  با تاکید بر ضرورت حفظ شهر قدس برای تمام بشریت به عنوان شهر صلح گفت که آیا زمان آن فرا نرسیده است که جامعه جهانی در کنار حقوق ملت فلسطین بایستد.

وی افزود که باید درگیری میان اسرائیل و فلسطین بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل پایان یافته و کشور فلسطینی در مرزهای سال ۱۹۶۷ ایجاد شود.

عبدالله دوم تاکید کرد که راه‌حل دو دولت تنها راه‌حل ممکن بوده و راه حل یک دولت باعث ایجاد درگیری‌های ادامه دار خواهد شد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.