سکینه الماسی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات عصر امروز (سه‌شنبه ۲ مهر) گفت: در این جلسه سه سؤال نمایندگان از بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت مطرح شد.

وی افزود: سؤال اول مربوط به آقای بیت‌الله عبداللهی نماینده اهر بود که چرا سهمیه قیر استان آذربایجان شرقی همواره در فصل سرما تحویل داده می‌شود؟ که با توجه به توضیحات وزیر نفت این نماینده اعلام کرد از پاسخ‌های وزیر قانع شده است و قرار شد ظرف دو هفته آینده توزیع قیر صورت گیرد. ضمن اینکه زنگنه توضیحات لازم را درباره وضعیت بودجه کشور و مشکلات وزارت  نفت و نحوه توزیع قیر را بیان کرد.

سخنگوی کمیسیون انرژی خاطرنشان کرد: دومین سؤال از وزیر نفت هم در مورد عدم پیشرفت مناسب در اجرای بخش‌های مربوط به بهینه سازی مصرف سوخت بود که این سوال از سوی محمدرضا نجفی نماینده مردم تهران مطرح شد و زنگنه توضیحات کافی را در این باره اعلام کرد و زنگنه اعلام کرد که قرار است از این به بعد از طریق بودجه عمومی، بخشی برای موضوع بهینه سازی مصرف سوخت در نظر گرفته می‌شود ضمن اینکه برخی آمار و ارقام از سوی وزیر نفت ارائه شد که با آمار و ارقام نماینده تهران متفاوت بود و قرار شد ظرف دو هفته آینده نشست مشترکی برگزار شده و مباحث در این باره ادامه پیدا کند و اگر نماینده تهران از این توضیحات قانع نشود سؤال به صحن علنی مجلس ارجاع داده شود.

الماسی گفت:‌ سومین سؤال مطرح شده در کمیسیون انرژی هم مربوط به آقای محمدرضا نجفی نماینده تهران در مورد عدم اقدام عملی برای جلوگیری از سوزاندن گازهای همراه نفت بود که زنگنه اعلام کرد کارهای بسیار خوبی از سوی وزارت نفت انجام گرفته که می‌توان به طرح NGL۳۱۰۰ و NGL۳۲۰۰  و NGL خارک اشاره کرد.

وی گفت: به دلیل اینکه آقای نجفی نماینده تهران اعلام کرد که روند این گازها افزایشی است اما آقای زنگنه اعلام کرد که روند این گازها کاهشی است اختلافی بین این دو با توجه به آمار و ارقام به وجود آمد و مقرر شد تا نشست دیگری در این باره برگزار شده و اطلاعات مشترک در این زمینه تبادل شود و اگر نماینده تهران از پاسخ‌های وزیر نفت قانع نشود این سؤال به صحن علنی ارجاع داده شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.