مهدی جعفرپور در خصوص دلایل خداحافظی خود از فوتبال اظهار داشت: من مشکلی برای ادامه فوتبالم نداشتم و در ۳۵ سالگی هم انقدر آماده بودم که هنوز بتوانم بازی کنم ولی خب شرایط فوتبال ما به شکلی شده است که نمی‌شود در آن سالم کار کرد و برای همین ترجیح دادم بروم.

وی افزود: آخرین تیم من صبای قم بود و بعد از ان دیگر جایی حضور نداشتم. پیشنهاداتم از لیگ یک و دو بود و من هم گفتم ولش کن و بی‌خیال فوتبال شدم. متاسفانه پول هم نمی‌دهند و با این شرایط جای ماندن نبود.

بازیکن سابق فوتبال در ادامه گفت: الان فوتبال با دهه هشتاد خیلی فرق می‌کند. دلال خودش مربی را بالای سر تیم می‌برد و خودش ۱۰ بازیکن به او قالب می‌کند و اگر به این افراد باج ندهی نمی‌توانی حضور داشته باشی. زمان ما بازیکن جوان باید خودش را می‌کشت تا وارد ترکیب اصلی شود ولی الان بازیکن ۱۶-۱۷ ساله راحت وارد زمین می‌شود و کیفیتی هم ندارد ولی در ترکیب اصلی است.

جعفرپور در مورد خاطرات دوران بازی خودش هم عنوان کرد: من بیشترین زمان حضورم در سپاهان بود و با این تیم به ۵ قهرمانی در لیگ و جام حذفی رسیدم و یک جام هم چون رفتم سربازی در آن حضور نداشتم وگرنه ششمین جام را هم بدست آورده بودم. من بهترین‌ گل‌هایم را به استقلال و پرسپولیس زدم یا یک گل در آسیا به الشباب زدم که گل خوبی هم بود.

بازیکن سابق سپاهان در مورد دوران حضورش در پرسپولیس هم خاطرنشان کرد: بزرگترین اشتباه دوران ورزشی من رفتن به پرسپولیس بود. من نمی‌خواهم در مورد آن مقطع زیاد حرف بزنم چرا که فایده‌ای هم ندارد و مربوط به گذشته است. فقط این را بگویم که رفتار خوبی با من نشد و اتفاقاتی افتاد که نه در شأن پرسپولیس بود و نه در شأن هواداران این تیم. خیلی نمی‌خواهم آن مسائل را باز کنم فقط همین را بگویم که وقتی صحبت از مافیا و فوتبال کثیف می‌شود من آن فصل در پرسپولیس این مسائل را به چشم خودم دیدم.

وی در مورد اینکه باشگاه سپاهان چه برنامه‌ای برای خداحافظی‌اش دارد، گفت: من انقدر به سپاهان مدیون هستم که انتظاری از این باشگاه ندارم. ظاهراً قرار است از من تجلیل شود ولی خیلی در جریانش نیستم.

بازیکن سابق فوتبال در مورد اینکه چرا برای ماندن در فوتبال وارد جریاناتی که خودش می‌گوید نشد، گفت: من از بزرگان فوتبال مثل امیر قلعه‌نویی و فرهاد کاظمی یاد گرفتم که در فوتبال به کسی باج ندهم و خودم حقم را بگیرم ولی وقتی نمی‌شود با شرایط فنی حقت را بگیری باید بروی.

جعفرپور در مورد برنامه‌اش برای دوران پس از خداحافظی عنوان کرد: فعلاً کلاس‌های مربیگری را پشت سر می‌گذارم  و مدرم C را گرفتم و به زودی مدرک B را هم خواهم گرفت و بعدش باید ببینم چطور می‌شود.

وی در مورد گزارش خیابانی در مورد موقعیت گل او که بارها در فضای مجازی سوژه طنز شد هم گفت: بله خیلی جالب بود و آن گزارش به نوعی تاریخی شد و فراموش نشدنی بود. من خودم کلیپ‌های زیادی با آن گزارش دیدم و کلی به آن خندیدم و اتفاق جالبی بود. مربوط به بازی با العین بود که دروازه خالی را به عماد رضا پاس دادم و نتوانست گل کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.