علی اصفری پیوندی، رییس جمعیت هلال احمر در مراسم  اهدای ۴۰ هزارسند هلال احمر در دفاع مقدس به سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: جمعیت هلال احمر در طول ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش‌های زیادی در حوزه های مختلف انجام داده است و نیروهای جوان، داوطلب، امدادگر و ... این جمعیت اقدام به ارائه خدمات به شهروندان و مردم کرده است.

وی با بیان اینکه یکی از مواردی که کمتر به آن توجه شده، خدمات هلال احمر در دوران دفاع مقدس است، گفت: جمعیت هلال احمر در این زمینه کارنامه درخشانی از خود برجای گذاشت وامدادگران این سازمان چه در جبهه‌ها و چه در پشت خط مقدم نقش موثری در امدادرسانی به رزمندگان داشتند.

پیوندی با تاکید بر اینکه این زحمات باید مکتوب شده و در شکل‌های مختلف در یاد و خاطر نسل‌های بعدی بماند، گفـت: نسل‌های بعدی باید بدانند که ۴۷۶ شهید امدادگر هلال احمر در جنگ چه کسانی بودند و هلال احمر چطور بیش از چهار میلیون خدمت مختلف امدادی را به رزمندگان ارائه کرد.

به گفته رییس جمعیت هلال احمر، این جمعیت در پشتیبانی از جنگ و دریافت کمک‌های مردمی و انتقال مجروحان کارهای بزرگی انجام داده است. به عنوان مثال در آن زمان رزمندگانی بودند که درخواست پای پروتزی داشتند تا زودتر به جبهه برگردند.

اشرف بروجردی، رییس کتابخانه ملی نیز در این مراسم گفت: یکی از مصادیق نگهداشتن حرمت شهدا این است که آثار، افکار و دیدگاه این عزیزان را در جایی به عنوان حافظه تاریخی مردم حفظ و نگهداری کنیم و سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور نیز این افتخار را دارد که از این گنجینه‌ها حفاظت کند.

وی اضافه کرد: دولت دوازدهم نیز مصوب کرده که باید تمامی اسناد و مدارک مرتبط با شهدا و جنگ تحمیلی از سراسر کشور ثبت و صیانت شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.