علی مطهری در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس و در جریان بررسی طرح حذف تعطیلی هشتم ربیع‌الاول گفت: موضوع این تعطیلی در لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه و به صورت بندی در احکام اقتصادی گنجانده شد و نمایندگان متوجه تصویب آن نشدند. این موضوع در ابتدای مجلس دهم نیز مطرح شد و اجازه صحبت به مخالفان داده نشد و نهایتا تصویب شد و شورای نگهبان را هم قانع کردند آن را تایید کند که این به خاطر قولی بود که به کسی داده بودند تا این کار انجام شود.

مطهری اضافه کرد: روشن نیست این روز، روز عزاداری است یا جشن و شادی؟ زیرا مناسبت آن شهادت امام حسن عسکری (ع) و آغاز امامت امام زمان (عج) است. ضمن اینکه من معتقدم اگر چنین مناسبتی در روز تعطیل نباشد بهتر می‌توان آن را گرامی داشت.

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: وقتی چنین روزی تعطیل شود عده‌ای در منازل خود استراحت می‌کنند و عده‌ای هم به شمال کشور می‌روند. تعطیلی مثل عاشورا حساب خاص خود را دارد اما تعطیلی چنین مناسبتی به ضرر کشور است. وقتی ادارات، مجلس، وزارتخانه‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها باز باشند و روزنامه‌ها در این باره مطلب بنویسند خیلی بهتر است.

مطهری همچنین گفت: تعطیلی هشتم ربیع‌الاول در حالی است که این روز مجاور نهم ربیع است و شب نهم ربیع عده‌ای مراسم‌های خاصی برگزار می‌کنند که منافی وحدت اسلامی است و آن را به خطر می‌اندازد.

وی این تعطیلی را دارای اثر منفی اقتصادی برای بخش خصوصی، دولت و کل کشور دانست و گفت: در شرایطی که ما ادعای اقتصاد مقاومتی داریم نباید یک روز را بی‌جهت تعطیل کنیم.

در نهایت موضوع حذف تعطیلی هشتم ربیع به رأی مجلس گذاشته شد که نمایندگان با آن مخالفت کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.