هفته گذشته دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از تعیین قیمت ۲.۲ میلیون تومانی پرواز اربعین برای مسیر رفت و برگشت تهران ــ نجف و تهران ــ بغداد و ۲.۸میلیون تومانی مشهد ــ نجف و مشهد ــ بغداد خبر داد.

مقصود اسعدی سامانی افزود: بر اساس توافق صورت‌گرفته قیمت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی برای بلیت رفت و برگشت تهران ــ بغداد و رفت و برگشت تهران ــ نجف تعیین شده که این قیمت برای سایر شهرهای کشور به این دو شهر عراق نیز اعمال می‌شود.

وی همچنین با اعلام این‌که نرخ بلیت پرواز رفت و برگشت مشهد ــ بغداد و مشهد ــ نجف نیز ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است، تصریح کرد:‌ قیمت بلیت یکطرفه تهران ــ بغداد و تهران ــ نجف ۱.۱ میلیون و مشهد ــ بغداد و مشهد ــ نجف ۱.۴ میلیون تومان است.

قرار است این نرخ‌ها از ۲۰ تا ۳۰ مهر از سوی ایرلاین‌های داخلی اعمال شود. این در حالی است که سایت‌های اینترنتی فروش بلیت که ایرلاین‌های داخلی با آنها قرارداد دارند بلیت پرواز تهران-نجف را تا ۲.۱ میلیون تومان عرضه کرده‌اند. نرخ بلیت پرواز تهران-بغداد نیز حدود ۱.۹ میلیون تومان است.

قیمت بلیت پرواز مشهد-نجف هواپیمایی قشم ایر برای روز ۱۸ مهرماه امسال یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است. بلیت این مسیر پروازی هواپیمایی ماهان برای دو روز بعد یعنی ۲۰ مهر ۹۸ یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است. همچنین نرخ بلیت پرواز مشهد-بغداد هواپیمایی ماهان نیز ۱.۴ میلیون تومان برای روز ۲۱ مهرماه است.

قرار است از ۲۰ تا ۳۰ مهر امسال قیمت بلیت پروازهای رفت و برگشت اربعین ۲.۲ تا ۲.۸ میلیون تومان از زائران دریافت شود،‌تا اینجای کار که فعلا قیمت بلیت رفت با نرخ‌های اعلام شده از سوی انجمن شرکت‌های هواپیمایی برابری می‌کند. باید دید در ۱۱ روز (۲۰ تا ۳۰ مهر) ایرلاین‌ها بلیت پروازهای اربعین را به چه قیمتی عرضه خواهند کرد. تجربه نشان داده با وجود تعیین نرخ، قیمت پروازهای اربعین به طور تصاعدی افزایش یافته و در این بین سازمان هواپیمایی کشوری نیز فقط یک نظاره‌گر بوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.