الکساندر یفیموف روز دوشنبه به ریانووستی گفت: ایجاد کارگروه سه جانبه روسیه، سوریه و مصر ابتکاری مثبت و سودمند خواهد بود و روسیه هرگونه تماس با شرکت کشورهای عربی در سطح پارلمانی یا سیاسی، اجتماعی و حتی مذاکره مستقیم را همواره مثبت می‌داند.

لئونید سلوتسکی رئیس کمیسیون امور بین‌المللی دومای روسیه پیشتر اعلام کرده بود که سه کشور روسیه، مصر و سوریه می‌توانند در مورد ایجاد کارگروه همکاری پارلمانی فکر کنند.

روسیه در مورد حل مسائل سوریه با مصر مواضع یکسان و نزدیکی دارد و دو کشور بر حل بحران سوریه بدون مداخله در امور داخلی این کشور و احترام به حق حاکمیت و تمامیت ارضی آن تاکید می‌کنند.

مقام‌های روس بارها بر این موضع کشور خود تاکید کرده و در عرصه بین‌المللی نیز از آن حمایت کرده‌اند. سرلشکر حمدی بخیب عضو پارلمان مصر نیز به تازگی بر اصولی بودن موضع کشورش در برابر سوریه به خصوص محترم شمردن حاکمیت و وحدت اراضی و حفاظت از نهادهای دولتی آن و مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

روز دوشنبه میخاییل بوگدانف نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه با ریاض حداد سفیر سوریه در روسیه دیدار و دو طرف در خصوص مسائل خاورمیانه بویژه اوضاع سوریه گفت وگو و رایزنی کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.