نوذر رودنیل در خصوص قضاوت موعود بنیادی فر در دربی ۹۰ اظهار داشت: قبل از بازی گزینه من برای قضاوت دربی اول بیژن حیدری و سپس مهدی سید علی بود. چون داور دربی باید فاکتورهای زیادی داشته باشد که تنها یکی از آنها داوری خوب است.

وی افزود: داور این بازی باید تجربه داشته باشد، معلم باشد، خونسرد و قاطع باشد. مشخص بود این بازی سخت است و درگیری‌های زیادی خواهد داشت. اما انصافا بنیادی فر جدا از یکی دو اشتباه، قضاوت خوبی در این بازی داشت و من به او از ۱۰، نمره خوب ۸/۵ را می‌دهم.

کارشناس داوری کشور بیان داشت: روی ضربه پنالتی قضاوت نمی‌کنم چون از تصاویر تلویزیونی به درستی مشخص نبود تصمیم داور درست است یا نه. اما بیرانوند با خطا این پنالتی را مهار کرد و ضربه پنالتی باید تکرار می‌شد. چون هنگام زدن ضربه پنالتی کاملا از دروازه خروج کرد.

رودنیل خاطرنشان ساخت: ۵ دقیقه وقت تلف شده در نیمه دوم درست بود اما در نیمه اول ۳ دقیقه کم بود و باید وقت‌های تلف شده بیشتری لحاظ می‌شد.

وی اضافه کرد: همه کارتهای زرد و قرمزی که بنیادی فر در این بازی نشان داد درست بود. اما نحوه کارت دادن به غلامی قشنگ نبود. داور نباید برای دادن کارت به بازیکن ذخیره از زمین خارج شود و باید بازیکن را به نزدیک زمین فرا بخواند.

رودنیل تصریح کرد: زمان مفید بازی ۵۳ دقیقه از ۹۰ دقیقه بود که این زمان بسیار کم و پایین تر از استاندارد های جهانی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.