به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این پیام افزود: قهرمانی مقتدرانه تیم ملی والیبال کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا برای سومین بار، موجی از غرور و نشاط برای مردم عزیزمان آفرید و برگ زرین دیگری بر افتخارات ورزشی آنان افزود.
روحانی در پیام خود آورده است: این پیروزی ارزشمند که بر امیدها برای راهیابی به مسابقات المپیک‌ توکیو در رقابت های پیش رو افزود را به ملت بزرگ ایران تبریک می گویم و از همه دست‌ اندرکاران، مربیان و ورزشکاران پرتلاش قدردانی می کنم.

به گزارش ایرنا، تیم ملی والیبال ایران با پیروزی مقتدرانه مقابل استرالیا قهرمان آسیا شد و انتقام شکست مرحله مقدماتی را از این تیم گرفت.

تیم ملی والیبال ایران امروز (شنبه) در دیدار نهایی مسابقات قهرمانی آسیا به مصاف استرالیا رفت و با نتیجه سه بر صفر به پیروزی رسید. سه ست این بازی با امتیازات ۲۵ بر ۱۴، ۲۵ بر ۱۷ و ۲۵ بر ۲۱ به سود ایران رقم خورد.

ایران با ۳ طلا، ۲ نقره و ۱ برنز، چهارمین تیم پرافتخار تاریخ رقابت‌های قهرمانی آسیا محسوب می‌شود. ۲ قهرمانی ایران در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ با هدایت «خولیو ولاسکو» کسب شد و پس از آن ایران در مسابقات سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ با تیم اصلی خود شرکت نکرد. به این ترتیب پس از وقفه‌ای ۶ ساله، ایران برای سومین بار قهرمان والیبال قاره کهن شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.