به گزارش خبرگزاری آناتولی، دبیرکل سازمان همچنین خواستار پایبندی همه طرف های درگیر در یمن به توافقنامه آتش بس "استکهلم" شد.

جنگنده‌های متجاوز سعودی بامداد روز گذشته (جمعه) با نقض توافقنامه صلح سوئد، چهار بار استان الحدیده واقع در غرب یمن را هدف حمله قرار دادند.

دولت مستعفی یمن و جنبش انصارالله در مذاکرات صلحی که ۱۳دسامبر سال گذشته (۲۲ آذر ماه ۹۷) در استکهلم پایتخت سوئد انجام شد به توافق هایی در باره استان های ساحلی الحدیده و تعز و تبادل اسرا دست یافتند، اما این توافق ها با توجه به اختلاف های دو طرف بر سر جزئیات آن، اجرا نشده است.

جنبش انصارالله که سازمان ملل متحد که بارها پایبندی اش به توافق استکهلم، را تایید کرده است، عامل اصلی انجام نشدن توافق را کارشکنی طرف مقابل و ائتلاف متجاوز سعودی و امارات می داند.

عربستان و امارات از فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی  و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند.

بر اثر این تجاوز تاکنون بیش از یکصد هزار یمنی کشته شده و بر اساس گزارش سازمان ملل قطحی در این کشور به بزرگ ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.