از ساعت 17:30 امروز و در سالن دوازده هزار نفری آزادی تیم ملی والیبال کشورمان بازی فینال رقابت های قهرمانی آسیا که انتخابی المپیک 2020 توکیو هم محسوب می شد را مقابل تیم ملی والیبال استرالیا برگزار کرد و در نهایت مقابل این تیم به برتری رسید. دو تیم پیش از این در دور گروهی هم به مصاف هم رفتند که در آن بازی ایران با نتیجه 3-1 مقابل حریف شکست خورد. در حالیکه همان باخت دور گروهی مقابل استرالیا تنها باخت ایران در مسابقات محسوب می شد، شاگردان کولاکوویچ در بازی فینال انتقام خودشان را از حریف گرفتند و ضمن قهرمانی در آسیا به دور اصلی مقدماتی المپیک 2020 توکیو نیز راه پیدا کردند.

در ست اول این دیدار شاگردان کولاکوویچ از همان ابتدا کار را قدرتمندانه شروع کردند و اختلاف امتیاز با حریف از آغاز بازی زیاد بود. حمایت هواداران نیز در این مسابقه از بازی های قبلی بیشتر بود و این انرژی زیادی به بازیکنان تیم ملی والیبال کشورمان می داد. در این ست در امتیاز ۱۶ بر ۱۰ به سود ایران تیم ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند و در نهایت ست در با نتیجه ۲۵ بر ۱۴ به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

ست دوم هم فقط ۲ دقیقه بیشتر از ست اول طول کشید و سروقامتان والیبال ایران ظرف ۲۳ دقیقه به امتیاز ۲۵ رسیدند و حریف را شکست دادند. در این ست شاگردان کولاکوویچ مطابق ست اول از همان امتیازهای ابتدایی از حریف پیش افتادند و در نهایت با برتری ۲۵-۱۷ به استقبال ست سوم و سرنوشت ساز رفتند.

در ست سوم هم همان اتفاقی که همه منتظرش بودند رخ داد و تیم ملی ایران باز هم برنده از زمین بیرون رفت. با این تفاوت که این بار برگشت به زمین دیگر برای ادامه مسابقه نبود و سروقامتان ایران برای جشن قهرمانی به زمین مسابقه برگشتند. تیم ملی والیبال ایران در مقاطعی از این ست از حریف عقب بود اما در نهایت بیش از اینکه استرالیا فقط چند بار از ما پیش بیفتد به حریف باج نداد و با برنده شدن در ست سوم مسابقه به مقام قهرمانی رقابت های آسیایی دست پیدا کرد. تیم ایران یکی از هشت تیم برتر رقابت هاست که فرصت حضور در دور اصلی مقدماتی برای صعود به المپیک ۲۰۲۰ توکیو را خواهد داشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.