سعید اسلامی بیدگلی دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری کشور و عضو شورای عالی بورس با اشاره به دغدغه های موجود فعالان اقتصادی گفت: بخشی از مشکلات فعلی بازار سرمایه مربوط به ریسک‌ها، ، سیاست گذاری‌ نهادهای دولتی و حاکمیتی که در سطح کلان اقتصاد کشور به بازار سرمایه تحمیل می شود، ایجاد شده است.

او ادامه داد: بخش دیگر مشکل‌های مربوط به رابطه بازار سرمایه با سایر نهادهای حاکمیتی مانند مشکل‌هایی نظیر مسائل مالیاتی، نهادهای بازار سرمایه، بانک مرکزی و مسائلی که با وزارت صمت است که سعی کردیم این موضوعات  را مطرح و به استحظار وزیر برسانیم.

دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری کشور و عضو شورای عالی بورس بیان کرد: هم اکنون نامه نگاری‌هایی در سطح کارشناسی در رابطه با مشکل‌های افراد  بازار سرمایه با وزیر صمت صورت  گرفته  که خوشبختانه نتایج آن تا به امروز مثبت ارزیابی شده است ولی متاسفانه  برخی از مسائل باقی مانده  که امیدواریم به زودی برطرف شود.

اسلامی بیدگلی  تصریح کرد: بازار سرمایه به عنوان یک بازار متشکل، نقش موثری در بسیج امکانات مالی و سرمایه‌ه­ا به منظور رشد و توسعه اقتصادی کشورها داشته است و هم اکنون نیز در بسیاری از کشورهای جهان تامین مالی اعتبارات مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی را بر عهده دارد.

او ادامه داد: خوشبختانه گزارش‌های مرتبط و دوره‌ای از طرف افراد بازار سرمایه ارائه می شود از شفافیت خوبی برخوردار است و این حسابرسی از طرف افراد معتمد بورس به صورت دوره‌ای ارائه می‌شود.

دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری کشور و عضو شورای عالی بورس گفت: فعالان بازار سرمایه به هیچ عنوان دنبال معافیت مالیاتی نیستند و تمامی  مالیات‌ها در لحظه معاملات  پرداخت می‌کنند.

اسلامی بیدگلی اضافه کرد: توسعه اقتصادی مسلتزم انباشت سرمایه است، دستیابی به رشد بلندمدت و مداوم اقتصادی، نیازمند تجهیز و تخصیص بهینه منابع در سطح ملی است و این مهم بدون کمک بازارهای مالی به ویژه بازار سرمایه گسترده وکارآمد به سهولت امکان پذیر نیست. دریک اقتصاد سالم وجود سیستم مالی کارآمد در توزیع مناسب سرمایه و منابع مالی نقش اساسی دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.