تیم ملی والیبال ایران در ادامه رقابت های قهرمانی مردان آسیا و در مرحله نیمه نهایی از ساعت 16 امروز در سالن 12 هزار نفری آزادی به مصاف کره جنوبی رفت و بعد از کسب برتری مقابل این تیم به فینال مسابقات راه پیدا کرد. این پیروزی در حالی بدست آمد که تیم ایران ست اول را به حریف واگذار کرده بود.

در ست اول این مسابقه برتری نسبی در شروع مسابقه با ایران بود، اما کره ای ها هم بازی را با قدرت آغاز کردند. در امتیاز ۸ بر ۶ به سود ایران هر دو تیم به وقت استراحت فنی اول رفتند. در امتیاز ۱۶ بر ۱۴ به سود ایران هر دو تیم به وقت استراحت فنی دوم رفتند، اما پس از آن کره ای ها توانستند از ایران پیش بیفتند. در امتیاز ۲۳ بر ۲۰ به سود کره و پس از اینکه کولاکوویچ چند بار بازیکنانش را تغییر داد، درخواست وقت استراحت کرد. این ست در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به سود کره جنوبی خاتمه پیدا کرد.

در ست دوم و در حالیکه تیم ایران نیاز به کسب پیروزی برای بازگشت به بازی داشت همین اتفاق رخ داد. تیم ایران ست دوم را بهتر آغاز کرد و از همان ابتدا توانست از حریف خود پیش بیفتد. در امتیاز ۱۳ بر ۸ به سود ایران سرمربی کره درخواست وقت استراحت کرد. در امتیاز ۱۶ بر ۱۰ به سود ایران تیم ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. این ست پس از چند رالی تماشایی با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود ایران تمام شد.

در ست سوم هم دوباره برتری با سروقامتان والیبال ایران بود. در این ست و در امتیاز ۸ بر ۵ به سود ایران تیم ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. در امتیاز ۱۶ بر ۱۱ به سود ایران تیم ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. در ادامه برتری تیم ایران بیشتر شد و در امتیاز ۱۸ بر ۱۳ سرمربی کره جنوبی درخواست وقت استراحت کرد تا نکاتی را به شاگردانش گوشزد کند. این ست با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به سود ایران تمام شد.

در ست چهارم مسابقه هم باز برتری با شاگردان ایگور کولاکوویچ بود. در این ست هرچند بازی برابر دنبال می شد اما بعد از وقت استراحت فنی دوم این ایران بود که اختلاف با حریف را بیشتر کرد. در اواخر ست چهارم حتی بازی دو تیم به جنجال هم کشیده شد. ورود بازیکن کره به زمین ایران و سرشاخ شدن با میلا عبادی پور باعث شد داور مسابقه به هر دو بازیکن کارت قرمز نشان دهد. در نهایت اما بعد از این جنجال طولانی، شاگردان کولاکوویچ خیلی راحت تمرکز خود را بدست آوردند و حریف را ۲۵-۲۲ شکست دادند.

تیم ایران فردا باید دیدار فینال را مقابل برنده دیگر دیدار نیمه نهایی بین استرالیا و ژاپن برگزار کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.