«محمد علی» افشاگر این روزهای فضای سیاسی مصر که علیه السیسی و ارتش از اسپانیا دست به افشاگری می‌زند، در یک ویدئوی جدید از «محمد زکی» وزیر دفاع مصر خواست تا السیسی را در صورت امتناع از استعفاء بازداشت کند.

«محمد علی» در ویدئوی خود در خطاب به وزیر دفاع مصر گفت: «تو شاهد بودی که السیسی در ارتش و پلیس چه کرد. آیا گمان می‌کنی او صلاحیت ریاست‌جمهوری را دارد؟ السیسی گفت که تمام سازمان‌های نظامی دست او را بوسیده‌اند، آیا تو بعنوان یک فرمانده نظامی می‌پذیری که السیسی تو را نمایندگی کند؟»

او در ادامه از «محمد زکی» خواست تا اگر مردم به طور گسترده به خیابان‌ها آمدند، او باید السیسی را مجبور به کناره‌گیری و در صورت امتناع او را بازداشت کند.

«محمد علی» که پیش از این از مردم مصر خواسته بود عصر روز جمعه ساعت هفت به خیابان‌ها بیایند، از آنها خواست تا با نیروهای امنیتی درگیر نشوند و در ادامه از رسانه‌های جهان نیز خواست تا تظاهرات مصری‌ها را مخابره کنند و مردم نیز تصاویر آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

این تاجر و بازیگر مصری که در اسپانیا به سر می‌برد، در خطاب به افسران رده پایین ارتش نیز گفت که آیا ارتش مصر به خاطر خدمت به السیسی و فرزندانش فعالیت می‌کند؟ آیا مردم این وظیفه را ارتش مصر سپرده‌اند؟

در یک هفته گذشته رسانه‌ها و محافل سیاسی مصر نقل قول «محمد علی» تاجر و بازیگر مصری مقیم در اسپانیا است؛ فردی که می‌گوید بیش از ۱۵ سال با ارتش مصر همکاری کرده و از فسادهای این نهاد بعلاوه فساد خانواده السیسی اطلاع دارد.

«محمد علی» در هفتم سپتامبر گذشته انتشار ویدئوهای افشاگرانه خود را آغاز و در اولین سخنان خود به موضوع کاخ‌های ریاست‌جمهوری از جمله کاخ بسیار بزرگی در پایتخت اداری مصر که در شرق قاهره در حال ساخت است؛ اشاره کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.