مارتین اسکورسیزی که درام «مرد ایرلندی» او برای نخستین بار ۲۷ سپتامبر (۵ مهر) در جشنواره فیلم نیویورک دیده خواهد شد، به‌عنوان دریافت کننده جایز یک عمر دستاورد هنری انجمن جلوه‌های ویژه انتخاب شد.  

این جایزه از سوی انجمن جلوه‌های ویژه در هجدهمین دوره مراسم سالانه این انجمن که ۲۹ ژانویه ۲۰۲۰ (۹ بهمن)برگزار می شود، به این کارگردان اهدا می‌شود.

این جایزه به پاس تجلیل از همه آثار اسکورسیزی که تاثیری معنادار بر هنر یا علم جلوه‌های ویژه داشته است، به او اهدا می‌شود.

او در «مرد ایرلندی» از جلوه‌های ویژه خاصی بهره گرفته است که بازیگران را جوان‌تر می‌کند و این تکنولوژی بر شخصیت رابرت دنیرو، آل پاچینو و جو پشی انجام شده است.

مایک چمبر،‌ رییس این انجمن از مارتین اسکورسیزی به عنوان یکی از تاثیرگذارترین فیلمسازان تاریخ مدرن یاد کرد که اثری عمیق بر صنعت سرگرمی و فیلم به جای گذاشته است.

چمبر در ادامه گفت: «نگاه شهودی و کارگردانی خلاقانه او دوره جدیدی در داستان‌سرایی ایجاد کرده و تاثیری ژرف بر نسل‌های آینده فیلمسازان گذاشته است.»

«خیابان‌های پایین شهر»، «راننده تاکسی»، «گاو خشمگین»، «رفقای خوب»، «دار و دسته‌های نیویورکی»، «رفتگان» و «گرگ وال استریت» از جمله فیلم‌های ماندگار اسکورسیزی است و از میان آثار اخیر او  می‌توان از «هوگو» یاد کرد که جایزه جلوه‌های ویژه اسکار را برد و «دار و دسته‌های نیویورکی»، «هوانورد» و «گرگ وال استریت» نامزدی بهترین جلوه‌های ویژه را کسب کردند.

جورج لوکاس، جیمز کامرون، رابرت زمکیس، استیون اسپیلبرگ، ریدلی اسکات، استن لی و ری هاری‌هاوزن از برندگان پیشین این جایزه هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.