علی همت محمودنژاد  اظهار کرد: هم اکنون ۱۲۰۰ دانش آموز و دانشجو معلول تحت پوشش انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران قرار دارند که روز گذشته و در آستانه سال تحصیلی به ۴۰۰ نفر از آنها بسته‌های آموزشی اعم از لوازم التحریر و کیف اهدا شد.

وی با اشاره به فرایند ثبت‌نام دانشجویان معلول در کشور گفت: امیدوارم امسال دانشجویان معلول هنگام ثبت‌نام با مشکلات پرداخت شهریه مواجه نباشند.

محمودنژاد همچنین خواستار رایگان شدن هزینه مهد برای فرزندان ناشنوایان شد و تصریح کرد : متاسفانه حضور کودکان معلول در مهدهای کودک تنها در حد حرف باقی مانده و مهدهای خصوصی که مجوز سازمان بهزیستی را  هم دارند از پذیرش کودکان معلول به بهانه تاثیرگذاری منفی بر روحیه کودکان ممانعت می‌کنند و همین موضوع تجربیات اجتماعی و استقلال کودکان معلول را به مخاطره می‌اندازد.

رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران تصریح کرد: وزارت آموزش عالی حداکثر همکاری برای حضور معلولان در دانشگاه‌های مورد علاقه خود با توجه به موقعیت چغرافیایی را داشته باشد و در گذشته دانشگاه آزاد پس از قبولی دانشجویان معلول به آنها اجازه می‌داد تا در رشته همطراز خود در نزدیکترین دانشگاه در محل زندگی خود تحصیل کنند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.