سیدیحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در سخنرانی پیش از خطبه های امروز نماز جمعه تهران با بیان اینکه پیروزی های بزرگ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس حتی مدافعین‌حرم نشات گرفته است منطق و فلسفه عاشورای حسینی است اظهار داشت: کربلای ایران و هشت سال دفاع مقدس در راستای کربلای حسینی معنا پیدا می‌کند و ارتش و سپاه و بسیج و جهاد سازندگی که در شلمچه و فکه و فاو و غرب کشور جنگیدند اگر روز عاشورا بودند در کنار حضرت حسین بن علی علیه السلام می‌جنگیدند.

اهم صحبت‌های او به نقل از اینا، ایرنا، فارس و تسنیم از این قرار است:

* اعتقاد من این است که همان گونه که خون فرزندان شهید این ملت در ارتش و سپاه و بسیج و جهاد سازندگی در ۸ سال دفاع مقدس راه کربلا را باز کرد و اربعین هر سال میلیون ها نفر به کربلا میروند خون شهدای مدافع حرم راه قدس را باز می‌کند.

* وعده رهبر انقلاب مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید وعده ای است که خداوند متعال می‌خواهد روزی مسلمین کند.

* سوال این است که اکنون پس از ۳۰ سال از دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی آیا انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت اسلامی در منطقه غرب آسیا قوی تر شده یا دشمنان انقلاب اسلامی یعنی جبهه آمریکایی‌ها و دوستان آمریکایی مثل صهیونیست ها و دوستان منطقه‌ای و وابستگان منطقه آنها؟

* واقعیت این است که متحدین انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت با داشتن توانمندی ها و ظرفیت های عظیم مردمی و انسان هایی که هم از نظر شخصیتی هوشمند و شجاع و با ایمان و انگیزه هستند و اهداف حق طلبانه و عدالت خواهانه را دنبال می کنند از متحدین و دوستان آمریکا در منطقه قوی تر شده اند. از آمریکایی ها هم قوی تر شده اند چرا که آمریکایی‌ها و دوستانشان یک جریان سلطه گر شیطانی هستند. آنها و برخی از کشورهای منطقه یک جریان سرکوبگر ظالم و باطل و تجاوزگر هستند و برعکس متحدین انقلاب اسلامی بدنبال اهداف حق‌طلبانه و ایجاد صلح و امنیت در کشورهای خود و منطقه هستند و از حمایت مردمی برخوردارند.

* طی ۳۰ سال گذشته راهبرد انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت در غرب آسیا توانسته اهداف شیطانی آمریکا، رژیم صهیونیستی و دست نشاندگان آنها را با شکست مواجه کند.

* آمریکاییها به راستی پس از ۱۸ سال از اشغال افغانستان مظلوم آیا توانستند آسایش و امنیت و رفاه و پیشرفت را برای ملت افغانستان فراهم کنند؟ واقعیت آن است که راهبرد آمریکایی ها در افغانستان و عراق با شکست مواجه شد. آیا ائتلاف آمریکایی ها برای سرنگونی دولت قانونی بشار اسد و راه اندازی داعش طی هفت سال که مسلمان ها را هم در سوریه و هم در عراق کشتند و میلیاردها دلار خسارت به بار آوردند و مسلمانان سنی را هم کشتند با پیروزی توأم بود و یا راهبرد های انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت اهداف آمریکا را در سوریه و عراق و لبنان با شکست مواجه کرد؟

* آیا رئیس جمهور اسبق آمریکا یعنی جرج بوش پسر که به افغانستان و عراق لشکرکشی نظامی کرد و چند ده هزار نفر از مردم مظلوم این دو کشور را کشت آیا توانست محبوبیت کسب کند؟ رئیس جمهور کنونی آمریکا به نظر می‌رسد از تعادل و عقلانیت رفتاری و خردمندی که شایسته یک رییس‌جمهور است خارج شده و مردم آمریکا دچار بدترین رئیس جمهور شده‌اند.

* هم طرح خاورمیانه بزرگ بوش پسر با شکست مواجه شد و هم طرح معامله قرن دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی آمریکا با شکست مواجه شده است، آمریکایی‌ها و جبهه متحد این آمریکا مجبورند از افغانستان و غرب آسیا عقب نشینی کنند. همانطور که ارتش سرخ اتحاد جماهیر شوروی بعد از ده سال که در افغانستان بود ملت افغانستان آن ها را بیرون کردند، آمریکایی ها هم بعد از ۱۸ سال توسط مردم افغانستان همچون علف های هرز از این کشور خواهند شد.

* به نظر می رسد قدرت آمریکا در غرب آسیا رو به افول و نزول است. متحدین آن چون رژیم صهیونیستی نیز که زمانی شعار نیل تا فرات را می‌داد اکنون می توانیم شکست هایش طی ۳۰ سال گذشته را ببینیم. دوستان دیگر آمریکا مثل برخی کشورهای عربی در یک راهبرد غلط که صهیونیست‌ها یا آمریکایی‌ها و مشاورین صهیونیستی- آمریکایی برای فروش میلیاردها دلار سلاح در مغز و فکر اینها انداخته اند با تجاوز به یمن و پنج سال کشتار مردم مظلوم و حتی محاصره همه راه‌ها و بنادر یمن، کاری کرده اند که مواد غذایی و دارو به مردم این کشور نرسد ولی سوال اینکه آیا این دو کشور عربی پیروز شدند یا مجبور هستند عقب‌نشینی کنند؟

* پیشنهاد من این است که خردمندان کشورهای عربی تاریخ شجاعت و ایثارگری ملت یمن را بخوانند؛ یمنی‌ها چندین هزار نیروی مصری را که در سال ۱۹۶۳ تا ۱۹۶۷ یمن را اشغال کرده بودند، کشتند و آنها را بیرون کردند. آن زمان ملک فیصل پادشاه عربستان و جمال عبدالناصر رئیس جمهور مصر بود و هم عربستان و هم مصر تاریخ شجاعت مردم یمن را می‌دانند. اگر هم‌اکنون یمنی‌ها با عملیات مقابله به مثل دفاع مشروع از خودشان می‌کنند، این یک حق و دفاع مشروع است. 

* واقعیت این است که آمریکایی‌ها و متحدین آنها و متجاوزین به فلسطین و یمن هم از نظر اقتصادی و هم نظر نظامی فرسوده و خسته شده‌اند و سیاست‌ها و راهبردهایشان غلط بوده و شکست خورده و اعتبار آمریکا و این رژیم های دست نشانده از بین رفته چون رژیم‌های غیر مردمی هستند.

* اعتبار آمریکا و رژیم‌های دست نشانده آن بین رفته است. اینها غیر مردمی هستند، هم اکنون بازیگران اصلی منطقه دو جبهه هستند، یک جبهه انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت و جبهه دیگر آمریکا و متحدین آنهاست. شما این‌ها را با هم مقایسه کنید، شما رهبری شجاعانه سید حسن نصرالله را در لبنان و رهبری نخست وزیر رژیم صهیونیستی را با یکدیگر مقایسه کنید و ببینید کدام یک از آنها حرفشان حق طلبانه و عدالتخواهانه است و کدام یک از آنها شجاعت بیشتری دارند. آیا رهبران جبهه مقاومت با رهبران این کشورها قابل مقایسه هستند.

* از نظر مردمی، جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی یکی از پر افتخارترین صحنه‌های افتخار ملت ایران برای اولین بار طی ۲۰۰ سال گذشته این است که انقلاب اسلامی و دولت و ملت ایران در دل معادله و توازن منطقه‌ای قرار گرفته‌اند و در پیروزی‌های منطقه حرف اول را می‌زنند. البته انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری و ملت شجاع و صبور ایران همواره به دنبال صلح و امنیت پایدار هم در منطقه و هم در جهان بوده و هستن. البته نه آن صلحی که چند روز پیش آقای پمپئو در ملاقات با رهبران عربستان از آن نام برد و با دروغ و خدعه می‌خواهد افکار عمومی مردم جهان را فریب دهد.

* پمپئو قبلاً رئیس سازمان سیا بوده است. کار آنها فریب دادن، خدعه کردن و دروغ گفتن است. آمریکایی ها می دانند که قدرت نوظهور انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت در حال اوج گیری است و قدرت آمریکا طرفداران آنها در حال افول و نزول است.

* سیاست آمریکایی‌ها در منطقه غرب آسیا در رابطه با ایران با شکست مواجه شده‌ است. آمریکایی‌ها در مقیاس جهانی در تک قطبی ‌سازی قدرت و در هژمونی قدرت با شکست مواجه شده‌اند و جهان به سمت چند قطبی شدن قدرت و چندجانبه‌گرایی حرکت می‌کند.

* آقای ترامپ به سرنوشت شش رئیس جمهور قبل از خودش که آمدند و رفتند و همه آنها نتوانستند اراده سیاسی خود را بر ملت و حکومت ایران تحمیل کنند، دچار خواهد شد. ترامپ با حسرت تسلیم کردن ملت ایران به تاریخ خواهد پیوست و رهبری قدرتمند و خردمندانه مقام معظم رهبری، اتحاد و یکپارچگی قوای سه گانه و ملت ایران سد تحریم‌های ظالمانه آمریکا را خواهد شکست و غرور و تکبر سیاست مداران آمریکا را لگدمال خواهد کرد.

* آمریکایی ها انواع و اقسام دشمنی‌ها و حیله ها را برای ترور رهبران و بزرگان ایران و تحمیل جنگ و هم اکنون محاصره اقتصادی و این جنگ و ترور اقتصادی علیه ایران به کار گرفتند اما در همه قضایا شکست خوردند و ترامپ باید بداند در یک مقابله به مثل در جریان های اخیر، ملت ایران یک ملت و یک قدرت الهی و شکست ناپذیر است چرا که یک جریان حق طلب است و آنها یک جریان شیطانی و باطل هستند.

* ملت صبور ایران فشارهای اقتصادی وتحریم ها را پشت سر خواهد گذاشت و از این تنگنای اقتصادی عبور خواهد کرد. میراث ترامپ از ریاست جمهوری آمریکا و ظلم های آن به ملت ایران و ملت‌های منطقه جز شکست، انزوا و اختلاف با متحدان تاریخی مثل اروپایی‌ها ثمری نخواهد داد و ترامپ تلخ ترین تجربه ریاست جمهوری آمریکا خواهد شد.

* او در نتیجه ظلم هایی که به ملت ایران و دیگر ملت‌های مسلمان و غیرمسلمان کرده است، دچار بدعاقبتی خواهد شد و ملت بزرگ ایران پس از گذشت ۳۰ سال از دوران عزتمند دفاع مقدس با یک روحیه صبورانه و شجاعانه و با داشتن رهبری مقتدر، خردمند و شجاع و با حفظ اتحاد و انسجام قوای سه گانه و در یک ائتلاف با جبهه مقاومت و با داشتن نیروهای نظامی هوشمند و قدرتمند، قادر است از انقلاب اسلامی و کشور و امنیت کشور و منافع ملی و منافع منطقه خود دفاع کند و پاسخگوی همه سناریوهای تهدید باشد.

* با عنایت خداوند متعال و توجهات حضرت ولی عصر، با عبور افتخارآمیز از مشکلات کنونی، از این تنگناها عبور کند و پیروزی را به آغوش بگیرد و یک کشور مستقل، آباد، پیشرفته، با امنیت، با رفاه و آسایش را شکل دهد و تمدن نوین اسلامی را محقق کند.

* من به عنوان یکی از فرزندان دفاع مقدس، بشارت و امید می‌دهم که ساختن تمدن نوین اسلامی شدنی است. بروز و ظهور قدرت‌های فرهنگی و تمدنی و ایجاد تغییر در ساختا و شاکله قدرت‌های فعلی جهان و ترسیم نقشه سیاسی جدید جهان در دهه‌های آینده بدون پشتوانه فلسفی و فکری و اعتقادی شدنی نیست.

* ملت و دولت ایران و انقلاب اسلامی الگویی برای سایر ملت‌های اسلامی هستند. آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و انگلیسی‌ها تلاش کردند دو دولت جعلی را، یکی را در افغانستان و یکی را در عراق، در مقابل انقلاب اسلامی بر سرکار بیاورند اما با شکست مواجه شدند اما آن دولتی که باقی ماند، دولت برآمده از رأی مردم بود.

* با هوشمندی و استواری ملت ایران و مجاهدت های فراموش ناشدنی ۲۰۰ هزار شهید، ۳۰۰ هزار جانباز و ۴۰ هزار آزاده پس از گذشت ۳۰ سال دفاع مقدس، انقلاب اسلامی به یک قدرت منطقه غرب آسیا تبدیل شده است و این قدرت، قدرت شکست ناپذیر است و اگر آمریکایی‌ها به فکر توطئه ای باشند ملت ایران آنها را از دریای مدیترانه گرفته تا دریای سرخ و اقیانوس هند پاسخ خواهند داد.

* آمریکایی ها سخنان سید حسن نصرالله را جدی بگیرند. هر حرکت ضد ایرانی منطقه را دچار دگرگونی می‌کند. آمریکایی ها خوب می دانند که ما از یک رهبر خردمند و شجاع و از نیروهای مسلح قدرتمند برخوردار هستیم و سیاست ایران سیاست ایجاد صلح و امنیت پایدار در منطقه غرب آسیا با خروج نیروهای تجاوزگر بیگانه است. این سیاست رهبری و دولت جمهوری اسلامی است و امیدواریم که دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای ما بدانند که ایران قصد تهاجم و کشورگشایی ندارد بلکه به دنبال استقرار صلح و امنیت پایدار و البته مدافع حق ملت‌های اسلامی است.

* رهبر انقلاب اسلامی فرمانده کل قوای ایران نیست بلکه فرمانده نیروهای مدافع بلاد اسلامی فلسطین، سوریه و یمن است و وقتی می‌گوییم مرجع تقلید و رهبر انقلاب اسلامی مفهومش این است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.