تابستان گذشته بود که قدوس در اقدامی جنجالی و بدون اجازه تیم اوسترشوندز، با اوئسکا، تیم تازه صعود کرده به لالیگا قرارداد بست. بازیکن ایرانی در ادامه رفتارهای غلطش دست به اشتباه عجیبی زد و اشتباهاتش را ادامه داد و بدون فسخ قراردادش با اوئسکا به تیم سوئدی برگشت. در این بین سر و کله باشگاه آمیان فرانسه پیدا شد و این باشگاه فرانسوی موفق شد با مذاکره با قدوس و اوسترشوندز، رضایت هر دو طرف را جلب کند تا ستاره تیم ملی فوتبال ایران در به لیگ فرانسه برود و در آن‌جا فوتبالش را دنبال کند.

بعد از حدود یک سال خبر محرومیت قدوس منتشر شد و باشگاه اسپانیایی موفق شد با استناد به قرارداد بسته شده حکم محرومیت قدوس را بگیرد. البته باشگاه اوسترشوندز ادعا می‌کند که باشگاه اوئسکا به بازیکن ایرانی گفته است که این برگه‌ها مربوط به آزمایش‌های پزشکی است و ربطی به قرارداد ندارد.

این مسئله باعث شده است تا سامان قدوس یک شانس برای رهایی از این وضعیت داشته باشد و به دادگاه  حکمیت ورزش شکایت کند. اگر شکایت قدوس جواب بدهد، این بازیکن دیگر نیازی به پرداخت غرامت سنگین چهار میلیون یورویی نخواهد داشت و می‌تواند تیم ملی ایران را در انتخابی جام جهانی همراهی کند. البته اگر این شکایت جواب ندهد، قدوس علاوه بر پرداخت غرامت گزاف، دور رفت مرحله اول انتخابی جام جهانی را از دست می‌دهد و نمی‌تواند تیم ملی را در بازی بحرین و عراق همراهی کند. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.