چاینا پلاس روز جمعه گزارش کرد نماد عروسکی بازی های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن به نام «بینگ دونگ دونگ» شکل یک خرس پاندا با کلاه ورزشی زمستانی است  «بینگ» به چینی به معنای یخ و «دونگ دونگ» به معنی دوست داشتنی دارد.

نماد عروسکی بازی های پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن هم به نام «شویه ژونگ ژونگ» نیز به شکل یک فانوسی سنتی چینی با شال زمستانی است.

توماس باخ رییس کمیته بین المللی المپیک در مراسم رونمایی از نمادهای عروسکی یاد شده گفت این نمادها که چکیده فرهنگ و سنتی چین را در بر دارد، نماینده برجسته چین و بازی های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ خواهند بود.

بودجه پیشنهادی پکن برای سرمایه گذاری در ساخت و توسعه شهرک های محل برگزاری المپیک ۲۰۲۲ و سالن های ورزشی و دیگر زیرساخت های آن یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار اعلام شده است، هر چند چین اخیرا این میزان را به بیش از سه میلیارد دلار افزایش داد.

156637152


اتکای پکن برای برگزاری المپیک زمستانی ۲۰۲۲ برف های مصنوعی است پکن تاکید دارد از منابع آب کافی برای تولید برف و ایجاد شرایط مطلوب برای برگزاری مسابقات اسکی برخوردار است.

چینی ها قرار است از میان ۱۰۲ رشته ورزشی حاضر در بازی های المپیک زمستانی پیش رو، در ۷۵ رشته شرکت کنند.

دو شهر &#۳۹;پکن&#۳۹; و &#۳۹;جانگ جیا کایو&#۳۹; در استان &#۳۹;خه به&#۳۹; رقابت های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ را به مشترک برگزار می کنند.

قرار است یک خط راه آهن تندرو بین این دو شهر راه اندازی شود تا ورزشکاران و خبرنگاران بتوانند در مدت ۷۰ دقیقه فاصله پکن تا جانگ جیاکایو را طی کنند.

چین اعلام کرده است به جز ۱۰۰ هزار داوطلب برای ارایه خدمات، نزدیک به ۱۰ میلیون نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در بخش های خدمات و حمل و نقل، ورزش، گردشگری و غیره با این رقابت ها مرتبط خواهند بود.

شهرهای اسلو (نروژ)، استکهلم (سوئد)، کراکوف (لهستان) و لویو (اوکراین) برای میزبانی المپیک زمستانی ۲۰۲۲ اعلام آمادگی کرده بودند که در مراحل بعدی از تصمیم خود منصرف شدند و پکن میزبان این رقابت ها شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.