استقلال ۲ روز دیگر در جدالی فوق‌العاده حساس مقابل پرسپولیس صف‌آرایی می‌کند. این بازی از نظر اسماعیل خلیل‌زاده به منزله جدالی برای بازگشت آبی‌پوشان به روزهای اوج است. ر رابطه با شرایط استقلال با رئیس هیئت مدیره این باشگاه همکلام شدیم.

جلسه با اسپانسر خوب بود؟
بله، توافق خوبی حاصل شد. قطعاً امیدواریم در آینده اتفاقات بهتری هم رقم بخورد. به هر حال ما باید برای حل مشکلات استقلال از تمام ظرفیت‌هایی که می‌توانیم استفاده کنیم.

روحیه بازیکنان خوب است؟ به هر حال استقلال فصل را خوب شروع نکرده است.
روحیه تیم بسیار عالی است و مهیای شهرآورد هستیم. بحث فنی که در حیطه اختیارات آقایان مربیان است و در مورد مسائل مدیریتی نیز تمام تلاش خودمان را به کار بسته‌ایم. شرایط عالی است و امشب (چهارشنبه شب) نیز در جریان ضیافت شام مشترک میان مدیران، مربیان و بازیکنان بهتر هم می‌شود.

برسیم به شهرآورد؛ این بازی چه می‌شود؟
با کمک خدا و حضور هواداران می‌رویم تا برنده بازی باشیم. هرقدر حضور مردم پررنگ‌تر باشد، شانس پیروزی ما هم بیشتر می‌شود. ما می‌خواهیم فاتح شهرآورد باشیم و برای نیل به این هدف همه ارکان تیم و باشگاه پای کار هستند.

استقلال شهرآورد را می‌برد؟‌
می‌رویم که ببریم. ان‌شاءالله ما فاتح نبرد سنتی هستیم.

ساعت شهرآورد عوض و چیدمان تماشاگران نیز ۵۰-۵۰ شد. در این مورد چه نظری دارید؟
مسئولان استانی در این رابطه تصمیم گرفته‌اند و ما هم تابع قانون هستیم. در مورد ماجرای ۹۰ به ۱۰ قبلاً توضیح داده بودیم و قطعاً مسئولان ذی‌صلاح هم به رفاه تماشاگران و آرامش ورزشگاه فکر می‌کنند. در رابطه با ساعت آغاز بازی، دل‌مان می‌خواست مسابقه شب باشد، ولی تصمیم مسئولان استانی بر این شد که ساعت ۱۶ آغاز شود و باشگاه استقلال هم کاملاً مطیع قانون است.

شایعاتی وجود دارد که اگر استقلال بازنده شهرآورد باشد، عمر حضور آندره‌آ استراماچونی به سر می‌رسد و او اخراج می‌شود. آیا این اتفاق رخ می‌دهد؟
شک نکنید که استقلال در آینده بهتر می‌شود و به روزهای اوج خودش برمی‌گردد. در مورد این سؤال شما هم اولاً ما برای برد به زمین می‌رویم و به باخت فکر نمی‌کنیم، ولی حتی اگر خدای نکرده ببازیم، باز هم از نظر من استراماچونی اخراج نمی‌شود و این اتفاق رخ نخواهد داد.

از نظر شما؟ شما رئیس هیئت مدیره باشگاه هستید و مرد شماره یک امور مدیریتی استقلال تلقی می‌شوید، بدیهی است که نظرتان در ماندن یا رفتن سرمربی مهم است.
بله. من رئیس هیئت مدیره هستم، اما امور مربوط به استقلال به صورت جمعی انجام می‌شود. باشگاه مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره دارد. آن‌ها هم در مورد مسائل مهم نظر می‌دهند، ولی نظر شخص من این است که استراماچونی حتی در صورت ناکام شدن استقلال در جدال یک‌شنبه هم اخراج نمی‌شود. البته الان باید به روزهای خوب فکر کنیم. به اتفاقات خوش. به موفقیت در شهرآورد.

خطر حذف از لیگ قهرمانان که دیگر استقلال را تهدید نمی‌کند؟
نه جای نگرانی نیست. مکاتبات لازم را انجام داده و نظرات AFC را تأمین کرده‌ایم تا مردم دیگر از این بابت دغدغه‌ای نداشته باشند.

پس چرا این مسئله (حذف نشدن استقلال) رسماً اعلام نمی‌شود؟
در این رابطه فدراسیون محترم فوتبال باید اطلاع‌رسانی کند، ولی قدر مسلم اینکه باشگاه استقلال تمام اقدامات لازم را انجام داده و از نظر ما هیچ نگرانی وجود ندارد.

هواداران می‌گویند استقلال در این هفته‌ها از داوری لطمه خورده است. باشگاه چه اقداماتی در این رابطه انجام می‌دهد؟
ما از داوری خیلی لطمه خورده‌ایم و واقعاً نمی‌دانم چرا باید این همه لطمه ببینیم. در بازی با نفت مسجدسلیمان پنالتی ما را نگرفتند. بازیکن ما را بی‌جهت اخراج کردند و... دود همه این‌ها به چشم استقلال رفت. به همین راحتی دو امتیاز از دست دادیم. در بازی با فولاد هم به داوری معترض بودیم. چرا این اتفاقات باید برای استقلال رخ بدهد؟ ما اعتراض کتبی کرده‌ایم و پیگیر هم هستیم. این فقط حرف ما نیست بلکه کارشناسان داوری هم در تلویزیون به آن اذعان کردند. البته بحث داوری در حیطه اختیارات فدراسیون است و ما هم به صداقت فدراسیون ایمان داریم، اما مشکلات داوری باید حل شود.

نگران قضاوت شهرآورد نیستید؟
در مورد قضاوت این بازی مشغول رایزنی با فدراسیون هستیم تا دیگر اتفاقات تلخ گذشته برای استقلال تکرار نشود. همه حرف ما این است که عدالت رعایت شود و حق به حقدار برسد. خدای نکرده اصلاً منظورمان این نیست که سوت‌ها و پرچم‌ها به سود استقلال باشد بلکه می‌گوییم داوران هر چه حق است را قضاوت کنند.

کارت فرشید اسماعیلی بخشیده می‌شود؟
تمام تلاش خودمان را می‌کنیم تا این اتفاق رخ بدهد. از طریق قانونی پیگیر کار هستیم. مدیرعامل محترم باشگاه هم به طور جدی قضیه را دنبال می‌کند تا بتوانیم حق این بازیکن و کل مجموعه استقلال را احقاق کنیم. تا دقیقه ۹۰ منتظر بخشش فرشید اسماعیلی می‌مانیم، چون قاطعانه متقدیم او کار خلافی مرتکب نشده است.

و سؤال آخر؛ اتفاق تلخی که برای عماد صفی‌یاری پس از پایان جدال پرسپولیس – صنعت نفت رخ داد.
واقعاً همه ما شوک و داغدار شدیم. باید به خانواده محترمش بابت فوت عماد کوچولو تسلیت بگوییم. همه خانواده بزرگ استقلال داغدار فوت این هوادار کوچک است. خدا به پدر و مادرش صبر بدهد. داغ فرزند خیلی تلخ است. امشب (چهارشنبه) در جلسه مشترک با استقلالی‌ها بحث می‌کنیم تا اگر لازم باشد برای حمایت معنوی از کودک فوتبال‌دوست و خانواده‌اش تصمیمی جمعی اتخاذ کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.