صمد نیکخواه بهرامی کاپیتان تیم ملی بسکتبال از عملکرد بازیکنان دو رگه که در رقابت های جام جهانی 2019 تیم ملی بسکتبال را همراهی کردند راضی بود:

*این بازیکنان دورگه و جدیدی که آمدند، آیا به‌خاطر موفقیت دورگه‌ها یا لژیونرهای فوتبال به تیم ملی بسکتبال اضافه شدند؟

-تیم ملی جای شایسته‌ترین بازیکن‌هاست و هرکسی به تیم اضافه شد، خیلی به ما کمک کرد. مایک رستم‌پور و آرون گرامی‌پور درکنار جوانانی مثل رسول مظفری خیلی به تیم ما کمک کردند و شایستگی خود را به‌وضوح در این مسابقات ثابت کردند.

*بین بچه‌هایی که در داخل کشور بزرگ شدند و آن‌ها مشکلی ایجاد نشد؟

-نه؛ بالاخره آن‌ها باید شرایط خودشان را با ما وفق بدهند چون پدر و مادر ایرانی دارند و با فرهنگ ما تا حدودی آشنا هستند و برای تیم ملی ایران بازی می‌کنند و در کنار بازیکنانی بازی می‌کنند که سال‌های سال در کنار هم بازی می‌کنند و سختی کار برای آن‌هاست. درباره ارتباط هم اکثر بچه‌ها به انگلیسی مسلط هستند و از این طریق ارتباط برقرار می‌کردیم و تا حد توان سعی کردیم به آن‌ها کمک کنیم.

*حرف‌های بد هم به آن‌ها یاد دادید؟

-آن‌ها قبل از اینکه ما چیزی به آن‌ها یاد بدهیم، خودشان یاد گرفته بودند و فکر کنم در هواپیما یک سری دفترچه به آن‌ها دادند  و به آن‌ها گفتند که باید اصطلاحات آن را بلد باشید (با خنده). ما ایرانی‌ها آدم‌هایی هستیم که پشت سر خارجی‌ها زیاد صحبت می‌کنیم و فکر کنم اگر یک خارجی به ایران بیاید و این حرف‌ها را بلد نباشد، روزهای خوشی را سپری نخواهد کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.