دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا بعد از ظهر روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد دولت متبوعش ظرف ۴۸ ساعت آینده جزئیات تحریم‌های جدید علیه ایران را منتشر خواهد کرد.

دونالد ترامپ ساعاتی پس از آن‌که در یک پیام توئیتری از تشدید تحریم‌ها علیه ایران خبر داد، در خصوص جزئیات تحریم‌های جدیدی که قرار است علیه ایران اعمال شود به خبرنگاران گفت: «جزئیات مربوط به این تحریم‌ها را طی یک یا دو روز آینده اعلام خواهیم کرد.»

رئیس‌جمهور آمریکا درباره واکنش این کشور در برابر حمله اخیر به تأسیسات نفتی عربستان –که واشنگتن ادعا می‌کند کار ایران بوده است- نیز اظهار داشت: «گزینه‌های زیادی برای ما وجود دارد، از جمله گزینه نهایی که جنگ است. اما من گزینه نهایی را مد نظر ندارم، من از جنگ صحبت نمی‌کنم. هرچند آمریکا در موضع بسیار قدرتمندانه‌ای قرار دارد.»

وی در خصوص صادر نشدن روادید برای حسن روحانی رئیس‌جمهور و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به‌منظور شرکت در هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک نیز مدعی شد: «اگر دست من باشد، به ایرانی‌ها اجازه می‌دهم که بیایند. اگر آنها قصد دارند به اینجا بیایند، من نمی‌‌خواهم مانع ورود آنها شوم.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.