به گزارش شبکه المسیره، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در یک نشست خبری در رابطه با حمله نیروهای انصارالله به پالایشگاه‌های نفتی عربستان گفت: تصاویر منتشر شده از سوی آمریکا درباره این حمله دروغ است و خسارات وارده بسیار بیشتر از چیزی است که آمریکا نشان داده است.

وی افزود:آمریکا کوشید برای کوچک نشان دادن خسارات وارده به آرامکو تصاویر ساختگی را به نمایش بگذارد.

یحیی سریع در ادامه گفت: مواضع برخی کشورها در حمایت از یمن و خصوصا مواضع ایران و ترکیه قابل تقدیر و تشکر است.

به گزارش ایسنا، پیش از این محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در واکنش به اظهارات روسای ایران، روسیه و ترکیه در رابطه با مساله یمن در صفحه توییتر خود نوشت: "یمن به طور روزانه بمباران می شود و مردم بی گناه این کشور کشته می شوند به همین دلیل ملت یمن مجبور به واکنش شد." این اظهارات رئیس‌جمهور ایران است، این اظهارات به علاوه اظهارات روسای جمهور ترکیه و روسیه نشان دهنده توافق نظر آنها در رابطه با بیهوده بودن جنگ یمن است. موضع علنی آنها در نشست خبری دلایل سیاسی خود را دارد و سخن پوچ نیست بلکه مواضعی حساب شده و متمایز است.

حسن روحانی ، رئیس‌جمهور کشورمان شامگاه دوشنبه در پایان پنجمین اجلاس روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه که در آنکارا برگزار شد، در نشست خبری مشترک با حضور روسای جمهور سه کشور در پاسخ به پرسشی درباره حملات پهپادی اخیر به تاسیسات نفتی عربستان سعودی و تاثیر آن بر بازار نفت اظهار کرد:  نسبت به مسأله حمله پهپادها، سوال کننده بیشتر به فکر نفت بود، اما من بیشتر امنیت و ثبات منطقه به جای نفت را مد نظر دارم . این مشکل ریشه‌اش از تجاوز به یمن شروع شده است. باید از آنهایی پرسید که به چه دلیلی به یمن تجاوز کردند و روزانه این کشور را بمباران می‌کنند. آنها یمن را ویران کردند و شمار زیادی از  یمنی ها را از بین بردند و  مردم یمن ناچارند در برابر این همه تجاوز و سیل اسلحه از آمریکا و اروپا به سمت عربستان و امارات، پاسخ دهند. مردم یمن که نمی‌توانند در برابر ویرانی کشورشان دفاع مشروع نداشته باشند. کاری که مردم یمن انجام می‌دهند دفاع مشروع از خودشان و به عبارتی حمله متقابل است. راه‌حل اساسی هم پایان دادن به این تجاوز است. معتقدیم راه‌حل یمن، یک راه‌حل سیاسی است. شاید آنچه که در روند آستانه شاهد بودیم، بتواند الگویی باشد برای یمن و کشورهای منطقه که تلاش کنند تا صلح و امنیت را به یمن برگردانند و خود به خود وقتی امنیت به یمن برگردد، آن وقت نفتی که مورد نظر شما است در امنیت تولید و صادر می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.