به گزارش رویترز، «خالد بن سلمان»، معاون وزیر دفاع عربستان در واکنش به اقدام ضدایرانی ترامپ با استقبال و قدرانی از رئیس جمهور آمریکا، مدعی شده است که رئیس جمهور آمریکا به طور بی‌سابقه‌ای با ایران و آن چه او «اقدامات تجاوزکارانه» خوانده، مقابله کرده است.

در همین ارتباط خالد بن سلمان در حساب کاربری خود در توئیتر گفت: ما از تعهد ایالات متحده برای دفاع از متحدانش در منطقه قدردانی می‌کنیم.

فرزند پادشاه عربستان سعودی در ادامه همچنین افزود: ما به همکاری با آمریکا در رویارویی با نیروهای تجاوزکار ادامه خواهیم داد.

این اظهارات فرزند پادشاه عربستان تنها دقایقی پس از آن عنوان شد که رئیس جمهوری آمریکا در پیامی توئیتری از دستور جدید به وزیر خزانه‌داری برای افزایش محسوس تحریم‌ها علیه ایران خبر داد.

دستور ترامپ برای آن چه «افزایش تحریم» علیه ایران عنوان شده، پس از واکنش موفقیت آمیز ارتش یمن علیه تاسیسات نفتی عربستان سعودی صورت می‌گیرد.

در حالی که به تازگی نیروهای یمنی از طریق حملات پهپادی و در واکنش به ادامه جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن، بخش‌های مهمی از تاسیسات نفتی آرامکو عربستان را بمباران کرده‌اند، اما آمریکا مدعی مداخله ایران در این حادثه شده، اگرچه ایران این اتهامات را رد کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.