رییس فدراسیون جودو با بیان اینکه تعلیق جودوی ایران بسیار عجولانه و ناعادلانه انجام شد، گفت: برای حل این موضوع هم دیپلماسی خودمان را خواهیم داشت.

آرش میراسماعیلی در این مورد گفت : تعلیق جودوی ایران بسیار عجولانه و ناعادلانه انجام شد و سناریوی از پیش تعیین شده بود و متاسفانه ورزشکار ما هم وارد این موضوع شد و در نهایت ایمیلی که امروز دریافت کردیم ، مطلع شدیم تعلیق انجام شده است .

رئیس فدراسیون جودو ادامه داد: ١٣ سپتامبر ایمیلی دریافت کردیم که  در آن اعلام شده بود ، پنج نَفَر  را برای کمیته انضباطی به منظور بررسی موضوع ایران منصوب کردند و از من خواسته بودند گزارشی را ارائه کنم که دفاع ایران به چه صورت خواهد بود.

آرش میراسماعیلی با اشاره به ایمیلی که امروز با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک بصورت کتبی برای دفاع ارائه شده ،توضیح داد: متاسفانه به یکباره دیدیم ایمیلی که امروز فدراسیون جهانی ارسال کرده ، کاملا جدا از  روالی است که خودشان تعیین کردند و حتی قرار بود در گرندپری وإسکندریة ٢٢ و ٢٣ سپتامبر کمیته انضباطی برگزار و بصورت موقت ایران را تا رسیدگی نهایی ، تعلیق کنند اما در  إیمیل امروز کاملا تمام موارد فدراسیون جهانی نقض شد.

وی با بیان اینکه گزارش فدراسیون جهانی از جودو ایران حاوی ادعاهای دروغین نسبت به جودوی ایران بوده تصریح کرد : فدراسیون جودو در هماهنگی با وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک دیپلماسی خودش را خواهد داشت که امیدوارم از این مرحله سخت و تعلیقی که همراه با تحریم ها علیه مردم ایران بوده عبور کنیم و در این جنگ نابرابر به عنوان سرباز مملکت که به آب و خاک پایبند است، پیروز شویم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.