امروز سه شنبه بروشوری حاوی اطلاعات مورد نیاز شهروندان شیرازی در خصوص زمان جمع‌آوری پسماندهای خشک از سوی یکی از رسانه های طیف مقابل جریان فکری حاکم بر مدیریت شهری فعلی این کلانشهر منتشر و اعلام شد که در این بروشور که بصورت گسترده توزیع شده کلمه شهید از اول نام ۲۲ خیابان حذف و همچنین عبارت انقلاب و جمهوری نیز بدون کلام اسلامی استفاده شده است.

در متن ذیل این پیام نیز از دادستانی خواسته شده که نسبت به آنچه که نفوذ فرهنگی در سومین حرم اهل بیت(ع) دانسته شده است، وارد عمل شود. 

در قسمت‌هایی از این بروشور که عنوان شده کلمه شهید و ... از آن حذف شده ،عبارت شهید،جانباز و ... نیز دیده می شود،البته در بعضی موارد نیز این کلمات حذف شده است. 

قبلا باید تذکر می دادید

مسئول روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا،نقد پیرامون حذف نام شهید از بروشورهای این نهاد را بازی در جهت اهداف سیاسی دانست و گفت: این بروشور در سال ۹۳ و در زمان مدیریت قبلی شهرداری شیراز طراحی و طی سالیان بعد نیز تجدید چاپ شده است.

مهدی مومنی با بیان اینکه چگونه ممکن است که منتقدین بعد گذشت حدود ۵ سال از توزیع این بروشور اکنون آن را مشاهده کنند،افزود: اسناد و مدارکی که نشان می دهد این بروشور در سال ۹۳ طراحی شده نیز وجود دارد.

وی اظهار داشت: در بسیاری از مطالب این بروشور نام شهید، درج شده است و احتمالا طراحی که در سالیان گذشته و در دوره مدیریت اصولگرایان بر شهرداری شیراز این بروشور را طراحی کرده در مواردی که امکان درج کلمه شهید به دلیل کمبود فضا نبوده،سهوا نسبت به حذف آن اقدام کرده است.

توزیع گسترده نبوده

مومنی تاکید کرد: در مطلبی که بر علیه این سازمان تهیه و عنوان شده است که این بروشورها در سطح گسترده توزیع شده در صورتی که اینگونه نبوده و از سالیان گذشته این بروشور در بعضی کانکس‌های جمع‌آوری پسماند قرار داده تا اگر شهروندان تمایل داشته باشند برای اطلاع از زمان جمع آوری پسماند خشک از آن استفاده کنند و بطور میانگین روزانه حتی ۱۰ نسخه از آن هم در سطح کلانشهر شیراز توزیع نمی شود.

وی ادامه داد: شهیدان جایگاهی عظیم و رفیع در بین مردم و همه تفکرات جناحی و سیاسی که در کشور و استان فارس فعالیت می کنند دارند و شایسته نیست برخی با استفاده از این مورد نسبت به هجمه علیه شهرداری اقدام کنند.

پیش از این حذف عنوان شهید از یک خیابان در شیراز مورد انتقاد رسانه‌های منتقد شهرداری قرار گرفته بود که مسئولان شهری اعلام کردند این تابلو در زمان شهرداری قبل طراحی و تهیه شده است. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.