به گزارش تارنمای اینوستینگ مستقر در لندن که اخبار حوزه انرژی جهان را پوشش می دهد، عربستان بعد از حملات نیروهای انصارالله به روند بازسازی شرکت آرامکو روی آورده است اما برای بازسازی کامل تاسیسات نفتی دو یا سه هفته زمان نیاز است.

اینوستینگ به نقل از منابع خود نوشت: شرکت های بین المللی نفتی، اعضای کارتل های نفتی اوپک و سیاست گذاران جهانی انرژی در ۴۸ ساعت گذشته تا کنون هیچ خبر تازه ای در مورد تاثیرات حملات روز شنبه به تاسیسات نفتی عربستان دریافت نکرده اند.

به رغم ادعای تارنمای اینوستینگ، خبرگزاری رویترز به نقل از منابع خود در عربستان اعلام کرد که بازسازی کامل و بازگشت تولید آرامکو به حجم قبل از حملات بیش از یک ماه زمان خواهد برد.

روزنامه وال استریت ژورنال روز شنبه تنها ساعاتی بعد از حملات پهپادی به شرکت آرامکو نوشت: با حملات موشکی حوثی‌های یمن به تأسیسات نفتی و پالایشگاه‌های عربستان، بیش از پنج میلیون بشکه از تولید نفت خام این کشور کاهش یافته است و این مقدار به منزله حذف پنج درصد از تولید نفت خام در سطح جهانی است.

«اسپنسر جاکاب» کارشناس اقتصادی در حوزه انرژی نیز به وال استریت ژورنال گفت: حمله روز شنبه به تأسیسات مهم نفتی عربستان سعودی تقریباً در کوتاه مدت بر بازار جهانی انرژی تأثیر خواهد داشت اما پیامدهای بلندمدت این حمله، بیشتر از کوتاه مدت آن خواهد بود.

انصارالله یمن، روز شنبه در واکنش به محاصره این کشور و ادامه حملات جنگنده های سعودی به مناطق مختلف یمن، پالایشگاه های "بقیق" و "خریص" در شرق عربستان را هدف حملات پهپادی قرار داد.

با حمله به این تاسیسات نفتی ۵۰ درصد از تولید و صادرات نفت عربستان به طور موقت مختل شده است.

نیروهای انصارالله روز گذشته (دوشنبه) همچنین عربستان و امارات را به حملات بیشتر در صورت عدم توقف جنگ تهدید کرده اند.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امورخارجه روز دوشنبه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است که از مردم یمن و حقوق آنها دفاع می‌کند ولی اینکه این گونه اقدامات دفاعی به ایران نسبت داده شود، در راستای دروغ حداکثری است.​

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.