این روزنامه ترکیه‌ای همچنین گزارش داد: عربستان کنسولگری را به منطقه "ساری یر" و به نزدیک کنسولگری آمریکا منتقل کرد، این کار همزمان با آن صورت می گیرد که دادستان استانبول برای صدور کیفر خواست به مناسبت نخستین سالگرد کشته شدن خاشقچی آماده می شود، روزنامه نگاری که دوم اکتبر (۱۰ مهرماه) سال گذشته در این شهر توسط مقام های امنیتی سعودی کشته شد.

منطقه ساری یر Sarıyer استانبول در قسمت اروپایی این شهر قرار دارد و در اصل یک دهکده ماهیگیری بوده است. در ساحل این منطقه عمارت های قدیمی متعلق به سفارت خانه ها و  مردم عادی و همچنین رستوران های دریایی قرار دارد.

این روزنامه گزارش داد: پس از آن که در جریان جنایت قتل خاشقچی صداها در ساختمان کنسولگری عربستان با تمامی جزئیاتش (توسط ترکیه) ضبط شد، مقام های سعودی یک تیم فناوری را به ترکیه آورد تا دستگاه های شنود که در کنسولگری کار گذاشته شده بود، از بین برود، این تیم پس از بازگشت از سفر به ترکیه به مقام های ریاض توصیه کرد که این ساختمان را ترک کنند، همین امر موجب شد که وزارت امورخارجه عربستان تصمیم گرفت ساختمان کنسولگری را تغییر دهد.

دیلی صباح به نقل از کارشناسان حقوقی ترکیه اعلام کرد: ساختمان کنسولگری سعودی همچنان به عنوان محل ارتکاب جنایت (قتل خاشقچی) نگریسته می شود، و در صورتی که ساختمان این کنسولگری به محل دیگری منتقل شود، دادستان کل استانبول برای انجام تحقیقات مفصل و بدست آوردن شواهد بیشتر، اقدام به پلمپ آن خواهد کرد.

دیلی صباح هفته گذشته نیز جزئیات تازه ای از قتل خاشقچی فاش کرد و نوشت: سعود القحطانی مشاور پیشین دربار سلطنتی سعودی با تیم مذاکره کننده ای که نظارت آن را بر عهده داشته تماس داشته است و برای نخستین بار، مشخص می شود، برخلاف تصور پیشین که "ماهر المطرب" مسؤول شماره یک تیم عامل ترور معرفی می شد، سرلشکر "منصور ابو حسین" مسؤول اصلی این تیم و المطرب مرد شماره ۲ و مسؤول مذاکره با خاشقچی بوده است.

دادستان کل عربستان سوم ژانویه  ۲۰۱۸ (۱۳ دی ماه ۹۷) برای "ترکی مشرف الشهری"، ولید عبدالله الشهری"، "فهد شبیب البلوی"، ماهر المطرب"، "صلاح محمد الطبیقی" حکم اعدام و برای ۱۰ عضو دیگر  تیم امنیتی سعودی که مأمور قتل خاشقچی بودند، حکم حبس ابد صادر کرد.

جلسه نخست محاکمه عاملان قتل این روزنامه نگار منتقد سعودی اوایل ژانویه ۲۰۱۸ (دی ماه ۹۷) و با حضور نمایندگانی از پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد و بدون دعوت از "اگنس کالامارد" گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد برگزار شد.

قتل خاشقچی ۵۹ ساله و سردبیر پیشین روزنامه الوطن سعودی، ضربه محکمی به وجهه سعودی در سطح جهان و بویژه بن سلمان وارد کرده است که برخی نتایج آن همچنان باقی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.