در ادامه اتهام‌زنی‌های مقام‌های آمریکایی درباره دست داشتن ایران در حمله روز شنبه به دو پالایشگاه «بقیق» و «خریص» عربستان سعودی، یک سناتور هم‌حزبی رئیس‌جمهور آمریکا هرگونه درگیری مستقیم نظامی این کشور با ایران را «اشتباهی بزرگ» خوانده است.

حمله ۲۳ شهریورماه به پالایشگاه‌های «بقیق» و «خریص» شرکت آرامکو در منطقه «الشرقیه» عربستان سعودی که سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اعلام کرد، یگان پهپادی یمن با ۱۰ پهپاد آن را انجام داده، همچنان خبرساز است و حالا «میت رامنی» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی درباره این موضوع اظهارنظر کرده است.

رامنی نماینده مردم ایالت «یوتا» در مجلس سنای آمریکا در حالی به اظهارنظر درباره حمله روز شنبه پرداخته که اتهام‌زنی «مایک پامپئو» وزیر خارجه این کشور به ایران درباره حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی و تاکید «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه بر «حمله آمریکا به پالایشگاه‌های نفت ایران» جنجال‌های زیادی ایجاد کرده است.

 

میت رامنی در پیامی توییتری ادعای بی‌سند آمریکایی‌ها درباره نقش داشتن ایران در حمله روز شنبه یمنی‌ها را تکرار کرده اما هرگونه درگیری مستقیم نظامی این کشور با ایران را رد کرده است.

این سناتور جمهوری‌خواه نوشت: «مداخله مستقیم ارتش آمریکا در پاسخ به حملات ایران به زیرساخت‌های نفتی سعودی، یک اشتباه بزرگ خواهد بود. ایالات متحده به فروش تسلیحات به عربستان سعودی ادامه داده است تا این کشور بتواند از خودش دفاع کند».

رامنی افزود: «اگر عربستان سعودی به حملات ایران پاسخ دهد، ایالات متحده باید برای حمایت غیرمستقیم از این کشور آماده باشد».

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.