با حکم آیت الله رئیسی حجت الاسلام درویشیان مدیر کل سازمان بازرسی خراسان رضوی به عنوان رئیس سازمان بازرسی کل کشور منصوب شد.

نگاهی به سوابق رئیس جدید سازمان بازرسی کل کشور

حجت‌الاسلام حسن درویشیان در سال 1339 در رفسنجان متولد شد.

وی سال‌ها در حوزه‌های علمیه قم و مشهد مشغول به تحصیل بوده و در این راه از محضر اساتید برجسته‌ای همچون حضرات آیات مرحوم علی اشتهاردی، مرحوم محمدتقی فلسفی، جوادی آملی، سیدحسن مرتضوی و حسینی بوشهری بهره جسته و بیش از ۶ سال نیز در سطح خارج فقه و اصول تحصیل کرده است.

حجت‌الاسلام درویشیان در کنار تحصیلات حوزوی دارای کارشناسی‌ارشد حقوق جزا و جرم‌شناسی و دکترای تخصصی فقه و مبانی حقوق اسلامی (در مرحله دفاع رساله) می‌باشد.

تدریس در دوره‌های کارآموزان قضایی در کرمان و دانشگاه علمی کاربردی قوه قضاییه در مشهد از دیگر سوابق علمی وی می‌باشد. حجت‌الاسلام درویشیان که در بهمن‌ماه ۱۳۶۰ وارد قوه قضاییه شد، یکی از قضات باسابقه، متدیّن و انقلابی است که طی حدود ۱۹ سال حضور خود در سازمان بازرسی کل کشور، مسئولیت‌های مختلفی را برعهده داشته است که بیانگر اشراف کامل وی بر مأموریت‌های این سازمان می‌باشد.

اهم سوابق حجت‌الاسلام درویشیان بدین شرح است:

ـ دادستان انقلاب اسلامی ارتش در استان کرمان

ـ مدیرکل بازرسی استان‌های کرمان، یزد و خراسان (ایفای نقش محوری در تأسیس ادارات کل بازرسی استان‌های یزد، خراسان جنوبی و شمالی)

ـ معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور

ـ رئیس منطقه ۲ سازمان بازرسی کل کشور (شامل استان‌های خراسان رضوی، شمالی، جنوبی، گلستان و سیستان و بلوچستان) و بازرس کل خراسان رضوی از سال ۸۷ تاکنون

ـ رئیس شورای دستگاه‌های نظارتی استان خراسان رضوی از ابتدای تأسیس تاکنون

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.