یکی از نامزدهای دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور را «فرمانبر مقام‌های سعودی» خواند.

«تولسی گابارد» که بارها از ترامپ و سیاست‌های داخلی و خارجی وی انتقاد کرده، دوشنبه بعد از ظهر به وقت تهران در توییتی در این زمینه نوشت: «ترامپ منتظر دستورهای اربابان سعودی خود است. این‌که کشور ما همانند فاحشه عربستان عمل کند، مطابق "شعار اول آمریکا" نیست.»

عضو مجلس نمایندگان آمریکا و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ چندی قبل نیز با انتقاد از سیاست‌های کاخ سفید در قبال ایران، هشدار داده بود که تقابل نظامی با ایران از جنگ‌های عراق و افغانستان برای آمریکا فاجعه‌بارتر خواهد بود.

گابارد در مصاحبه با شبکه «سی. بی. اس» با بیان اینکه دونالد ترامپ در حال نزدیک کردن این کشور به تقابل با ایران است، گفت که خروج یک‌جانبه از برجام اشتباهی بود که ترامپ انجام داد.

کاندیدای حزب دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا پیبشتر نیز در گفت‌وگو با روزنامه  ایندیپندنت نیز گفت که  سیاست خارجی  فعلی آمریکا  برای کشوری که خواهان رهبری آن است مهم‌ترین تهدید است.

گابارد از جمله معدود نمایندگان آمریکایی است که از مداخله این کشور در سوریه نیز انتقاد کرده است. وی در سال ۲۰۱۷، در اقدامی نادر به دمشق سفر کرد و به دیدار «بشار الاسد» رئیس‌جمهور سوریه رفت. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.