علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت درباره‌ ارز زائران اربعین سال ۹۸ و نحوه توزیع آن اظهار کرد: هنوز درخصوص ارز زائران اربعین با بانک مرکزی به جمع بندی نرسیدیم، در واقع قبل از سفر به عربستان پیگیر این مسئله بودم تا بتوانیم یک مبلغی را از مطالبات دیناری تامین کنیم.

او با اشاره به اینکه پیش بینی می‌کنیم ۱۰۰ هزار دینار به زائران اربعین تعلق بگیرد، افزود: برای رفع مشکلات سال گذشته به هنگام توزیع ارز قرار بود تا توسط شبکه بانکی برای افرادی که در سامانه سماح ثبت نام می‌کنند ساز و کاری داشته باشیم که باتوجه به شرایط و قوانین دولت عراق این پیگیری‌ها به نتیجه نرسید.

رئیس سازمان حج و زیارت بیان کرد: باتوجه به مشکلاتی که اربعین سال گذشته برای زائران اربعین ایجاد شد سعی بر آن است تا عزت و کرامت زائران حذف شود.

رشیدیان با اشاره به بازگشایی مرز خسروی برای اربعین سال جاری گفت: مرز خسروی از مجهزترین مرزهای کشور است، حدود ۱۴ هتل در مرز ایران وجود دارد و از لحاظ پایانه هم جز مجهزترین پایانه هاست.

رئیس سازمان حج وزیارت بیان کرد: نگرانی ما بیشتر برای آن سوی مرز است و امیدواریم بتوانیم مسائلی، چون امنیت و اسکان را برای زائران اربعین حسینی فراهم کنیم.

رشیدیان با اشاره به نزدیک بودن مرز خسروی به شهر کاظمین گفت: تلاش است تا از ظرفیت‌های این مرز استفاده کنیم تا جمعیت در بین مرزها تقسیم شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.