او با صوری دانستن عقب‌نشینی امارات از برخی محورها در یمن، تأکید کرد: «این عقب‌نشینی ظاهری مانع هدف قرار دادن شرکت‌های نفتی امارات نمی‌شود و این حمله در چارچوب حق مشروع برای توقف تجاوزگری و جنایت در یمن خواهد بود.»

روز شنبه گذشته «یحیی سریع» سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اعلام کرد، یگان پهپادی یمن با ۱۰ پهپاد پالایشگا‌ه‌های «بقیق» و «خریص» شرکت آرامکو در منطقه «شرقیه» عربستان سعودی را در چارچوب حق طبیعی و مشروع در پاسخگویی به جنایات ائتلاف متجاوز و محاصره پنج ساله یمن هدف قرار داد. در پی این حمله به اذعان وزیر انرژی سعودی، نیمی از تولید و صادرات نفت این کشور به حالت تعلیق درآمد.

تأکید مقام یمنی مذکور بر عقب‌نشینی کامل امارات از یمن در حالی است که برخی منابع خبری در اوایل تیرماه گذشته به طور مرتب از تصمیم امارات برای خروج از یمن خبر دادند و پس از آن منابع میدانی نیز تأیید کردند که نیروهای این کشور برخی پایگاههای نظامی در جنوب یمن را به دولت سعودی تحویل داده و میزان نیروهای خود را در یمن کاهش داده‌اند.

عقب‌نشینی امارات از یمن اما هیچ زمانی به طور کامل صورت نگرفت و هنوز نظامیان این کشور در جنوب یمن حضور دارند. روز جمعه گذشته فرماندهی نیروهای مسلح امارات از کشته شدن شش سرباز این کشور در جنوب یمن و در حین عملیات خبر داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.