به گزارش روزنامه فایننشال تایمز  کلوئه کورنیش، خبرنگار خود در بیروت نوشت که مجموعه هتل‌های فرانسوی اداره دو هتل فاخر در دمشق را در دست خواهند داشت که در سال آتی میلادی افتتاح خواهند شد. با افتتاح این هتل‌ها اولین شرکت غربی برای گردشگری در سوریه برای اولین بار از سال ۲۰۱۱ به این کشور بازمی‌گردد.

کورنیش گفت: مجموعه هتل‌های لوور پیش‌بینی می‌کنند که تعدادی از تجار برای بازسازی به سوریه بیایند و این مجموعه به نیابت از مجموعه گردشگری سرمایه‌گذاری سوریه اداره هتل‌ها را برعهده بگیرد.

این روزنامه نوشت: با اینکه دمشق همچنان در طول بحران سوریه باثبات مانده است اما شرکت‌های خارجی از بازگشت به سوریه در سایه گسترش فقر و کشته شدن بیش از نیم میلیون تن و ویرانی هولناک می‌ترسند. علاوه بر این تحریم‌های اعمال شده بر نظام سوریه نیز اضافه می‌شود که هرگونه تلاش برای بازسازی و بازگشت شرکت‌های خارجی را با مشکل مواجه ساخته است.

نویسنده این گزارش می‌گوید که مجموعه هتل‌های "چهارفصل" به رغم اینکه در طول جنگ به فعالیت خود در این کشور ادامه داده اما این کشور را ترک کردند. این اقدام بعد از آن صورت گرفت که سامر فوز، مالک این هتل‌ها ژوئن به اتهام حمایت مالی از نظام سوریه در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفت.

این روزنامه نوشت: بخش گردشگری منبع مهمی در سوریه قبل از سال ۲۰۱۱ است. وزیر گردشگری سوریه این ماه اعلام کرد که تعداد گردشگرانی که در سال ۲۰۱۰ به سوریه سفر کردند به ۹ میلیون تن رسید. ۲۵۹ هزار گردشگر در بخش گردشگری کار می‌کنند که به دلیل جنگ شغلشان را از دست دادند.

فایننشال تایمز نوشت: بشار اسد و حامیانش در معرض تحریم‌های بین المللی قرار می‌گیرند اما بخش گردشگری سوریه تحریم نشده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.